صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

رئیس بنیاد شهید به دیدار مراجع قم رفت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه شنبه) در‌آستانه روز بزرگداشت شهید (22 اسفند) به دیدار جمعی از مراجع قم رفت.
کد خبر : 71786

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی در آستانه روز بزرگداشت شهید به دیدار آیت الله العظمی علوی گرگانی و آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید رفت.


در این دیدار سردار انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد، معاونان بنیاد و مدیرکل بنیاد استان قم حضور داشتند.


بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند


شهیدی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مراجع تقلید قم، گفت: 22 اسفند ماه مصادف است با روز بزرگداشت شهدا و این بهانه‌ای شد تا امروز محضر مراجع عظام برسیم و از بیانات ایشان بهره‌مند شویم. انتخاب روز شهدا راهی برای شناساندن هر چه بیشتر شهدا به جامعه و حرکتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


نماینده رئیس جمهوری اضافه کرد: امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران مباحث مربوط به امور فرهنگی را هم عهده‌دار است و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند.


رسالت بنیاد، رسیدگی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است


در این دیدار آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: بنیاد دو رسالت سنگین را عهده‌دار است و آن رسیدگی به امور خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


وی افزود: مسئولیت سنگین دیگر بنیاد در خصوص بازماندگان شهداست خیلی از این شهدا تک فرزند و یا فرزند ارشد و چشم امید خانواده بوده‌اند و امروز باید به این عزیزان به نحو شایسته رسیدگی شود.


بنیاد گام‌های موثری برداشته است


در ادامه آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی، مرجع عظام تقلید در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: طی دو سال اخیر اقدامات موثر و خوبی از سوی شما برای رفع مسائل خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است.


وی افزود: از شما به واسطه اقدامات مثبت انجام شده در طی این مدت قدردانی و تشکر می‌کنم. باید این خدمات با قوت ادامه یابد و رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بیشتر و گسترده‌تر شود.


رسیدگی به خانواده معظم شهدا اجر زیادی دارد


هم چنین آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز خطاب به رئیس بنیاد شهید و امورد ایثارگران، گفت: بعد از شهدا در حفاظت از خانواده معظم شهدا به ویژه فرزندان شهدا باید کوشید، باید این عزیزان را همچون فرزندان خودمان بدانیم، این‌ها ایتام امام زمان (عج) هستند و رسیدگی به آن‌ها اجر بسیاری دارد.
وی اضافه کرد: باید برنامه‌های دینی و قرآنی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شود و در برخورد با ایشان باید با کمال متانت و اخلاق حسنه برخورد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر