صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

روز شلوغ کاری ظریف در سنگاپور

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تور آسیایی خود، شب گذشته وارد سنگاپور شد و صبح امروز پس از دیدار با ایرانیان مقیم این کشور با همتای سنگاپوری خود و معاون اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر : 71657

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،‌ محمدجواد ظریف که در دومین مقصد از سفر آسیایی خود روز گذشته وارد سنگاپور شده است صبح سه‌شنبه در هتل محل اقامت خود با جمعی از ایرانیان مقیم و دانشجویان شاغل به تحصیل در سنگاپور دیدار کرد.


در ابتدای این دیدار که همراه با صرف صبحانه بود، جواد انصاری، سفیر ترددی جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور و دو نفر از ایرانیان به نمایندگی از جمع ایرانیان حاضر از تلاش‌های ظریف و موفقیت‌های کشور در مذاکرات هسته‌ای و سیاست خارجی سخن گفتند.


ظریف در ادامه گفت: «ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌ای برای ایران و نماد ایران و ایرانی نزد ملت‌های دیگر و بهترین پل‌ها برای گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هستند.»


وزیر امور خارجه بیان کرد: «امروز با گشایش پدیدآمده در سیاست خارجی در مرحله پسابرجام، فضای مناسب برای گسترش روابط خارجی در خدمت منافع کشور فراهم شده و استفاده از این فرصت نیازمند یک عزم ملی و دوری از بداخلاق‌های رایج و ملاحظات روزمره سیاسی و جناحی است.»


ظریف همه موفقیت‌های جمهوری اسلامی و سیاست خارجی ایران را مرهون فرصت‌شناسی و انتخاب‌های درست ملت ایران در لحظات حساس تاریخی دانست و گفت: «اگر این انتخاب‌های درست نبود امکان هیچ موفقیتی برای ما فراهم نمی‌شد.»


ظریف در خاتمه سخنان خود اعلام کرد: «مدیران کل امور کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه که در هیئت همراه حضور دارند در پایان دیدار در جمع ایرانیان خواهند بود تا به مسائل و مشکلات احتمالی آنان رسیدگی کنند.»


دیدار ظریف با وزیر امور خارجه سنگاپور


محمد جواد ظریف دیدارهای رسمی خود در سنگاپور را با ملاقات با ویویان بالاکریشنان، همتای خود در وزارت امور خارجه آغاز کرد. در این ملاقات طرف‌ها، در خصوص زمینه‌های گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و همچنین مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.


ظریف در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایران و فعال‌شدن روابط کشورهای آسیایی با ایران در مرحله پسابرجام گفت: «ایران از فعال‌سازی روابط با سنگاپور در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه انرژی، بانکی، حمل‌و‌نقل دریایی، علمی، بهداشتی، فن‌آوری اطلاعات، پتروشیمی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.»


وزیر امور خارجه سنگاپور نیز با ابراز خرسندی از سفر هیئت عالی‌رتبه سنگاپور به تهران و امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری میان دو کشور، علاقه‌مندی سنگاپور برای همکاری و سرمایه‌گذاری با ایران در زمینه‌های مختلف به ویژه پتروشیمی را اعلام کرد.


دیدار ظریف با معاون اقتصادی نخست‌وزیر و رئیس کل بانک مرکزی سنگاپور


محمدجواد ظریف در ادامه دیدار خود از سنگاپور با تارمان شانموگاراتنام، معاون اقتصادی نخست‌وزیر و رئیس بانک مرکزی این کشور ملاقات و در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه اقتصادی و بانکی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.


ظریف در این ملاقات، ظرفیت‌های متعدد موجود جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور را برشمرد و خواهان فعال‌سازی روابط در این حوزه‌ها شد. مقام سنگاپوری نیز بر آمادگی کشورش برای گشایش در همکاری‌های اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.



حضور ظریف در ضیافت ناهار وزیر کشور و وزیر دادگستری سنگاپور


وزیر امور خارجه همچنین ظهر امروز در ضیافت ناهاری که شانموگام، وزیر کشور و وزیر دادگستری سنگاپور (وزیر امور خارجه سابق) به افتخار وی برگزار کرد، شرکت کرد.
در این ضیافت ناهار، گفت‌وگوهای دوستانه‌ای در خصوص روابط دو کشور و تحولات بین‌المللی انجام شد. ظریف امشب مهمان ضیافت رسمی شام همتای خود وزیر امور خارجه سنگاپور خواهد بود.


ظریف همچنین عصر امروز با نخست‌وزیر و رئیس‌مجلس سنگاپور ملاقات و در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور سخنرانی خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر