صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
آنا گزارش می‌دهد

بزرگداشت موسسی که عمرش به تجلیل نرسید/ نامگذاری دانشکده پزشکی واحد تنکابن به نام دکتر محمدحسین مفتاح

تجلیل از دکتر محمدحسین مفتاح موسس و رئیس پیشین واحد تنکابن به عنوان چهره ماندگار این شهرستان، یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود که مقرر شد مراسم تجلیل از وی در نیمه دوم اسفند ۹۴ برگزار شود، اما مرحوم مفتاح پیش از برگزاری این مراسم دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر : 71632

به گزارش خبرنگار آنا، دیروز اما به مناسبت هفتمین روز درگذشت مرحوم مفتاح، موسس و نخستین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن مراسم یادبود در مسجد امام رضا (ع) این واحد برگزار شد.


در ابتدای این مراسم پیام تسلیت دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده مرحوم مفتاح قرائت شد. در این پیام آمده است که درگذشت فرهیخته گرانقدر و موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن جناب آقای دکتر مفتاح موجب تاسف و تالم گردید. بی‌تردید خدمات علمی بی‌شائبه و دستاوردهای مدیریتی ایشان در واحد تنکابن ماندگار خواهد بود.



این جانب، این ضایعه را به شما و جامعه پزشکی به‌ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفته و از خداوند رحمان و غفار برای آن فقید سعید، رحمت و مغفرت و برای سایر بازماندگان صبر و سلامت آرزومندم.
در این مراسم پیام دکتر کیومرث نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز قرائت شد. او در پیام خود آورده است: مرحوم دکتر محمد حسین مفتاح از چهره‌های ماندگار علمی و استاد برجسته حوزه‌های علم و دانش و از مدیران توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی، از خدمات و آثار ارزشمند ایشان برجای مانده است.


این جانب از سوی خود و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان درگذشت این استاد پرتلاش و مدیر ارزشی را به خانواده ایشان، جامعه پزشکی، دانشگاهیان عزیز و بخصوص شاگردان و تربیت شدگان آن مرحوم تسلیت گفته و برای روح آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.



دکتر محمود صمدی لرگانی که اکنون سمت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن را برعهده دارد هم در پیام تسلیت خود آورده است: با ‌‌نهایت تاثر و تاسف درگذشت بزرگمرد این دیار، افتخار فرهیختگان، چهره ماندگار علمی و مردمی زنده یاد دکتر مفتاح موسس و اولین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن را به خانواده محترم ایشان، دانشگاهیان، جامعه پزشکی و مردم قدر‌شناس تنکابن تسلیت عرض می‌نمایم.


به گزارش آنا، مرحوم محمدحسین مفتاح موسس و رئیس پیشین واحد تنکابن علاوه بر تاسیس واحد تنکابن بیمارستان شهید رجایی و موسسه آموزش عالی رودکی تنکابن را راه اندازی کرد و چندی پیش به عنوان یکی از صد مدیر شایسته ملی انتخاب شد.


مراسم تشییع و تدفین آن فقید سعید با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی پوراکبر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان تنکابن، مهندس حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تنکابن، فرماندهان نظامی و انتظامی سطح منطقه، روسای ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها، دانشگاهیان منطقه و دیگر آحاد شهرستان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بسیار پرشور برگزار و پیکر مطهرش در روستای آغوزکله از توابع شهرستان تنکابن به خاک سپرده شد.



سخنران هفتمین روز درگذشت زنده‌یاد مفتاح، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی پوراکبر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان تنکابن بود که برخی از وجوه شخصیتی دکتر مفتاح را ساده زیستی، تقوا، تلاشگری، مردم دوستی دانست و گفت:«این وجوه مثبت علاوه بر کسب موفقیت‌های بیشمار در عرصه مدیریتی، ایشان را به یک چهره همیشه ماندگار در تاریخ تنکابن بدل نموده است.»


نماینده ولی فقیه به وظایف دانشگاهیان و حوزویان در زمینه‌های علمی و فرهنگی تمدن اسلامی تاکید کرد و افزود:« امروزه رهبر انقلاب با ابداع واژه‌هایی نظیر بنیاد نخبگان، نهضت علمی و... درصدد این هستند که رسالت تاریخی که بر عهده انقلاب اسلامی است را عمل کنند. ایشان دانشگاهیان را افسران و پیش قراولان نهضت علمی جهانی می‌دانند، پس باید دانشگاه پرچمدار علم، دانش، تمدن، حرف‌های تازه، خلاقیت، نوآوری و ابتکار باشند تا انتظار تاریخ بشر از اسلام و انقلاب اسلامی را برآورده سازند.»



پوراکبر با بیان رتبه بالای علم پزشکی ایران در خاورمیانه، رتبه پنجم در علم فضا و صادرات صنعت به کشورهای دیگر بر نقش دانشگاهیان در تداوم انقلاب تاکید کرد و گفت: «دانشگاه باید نیازهای علمی ما را به دنیای غرب به طور کلی رفع کند.»


وی افزود: «شهید مطهری در کتاب خود پیوند علم و صنعت را نیاز بزرگ جهان اسلام تلقی کرد که اگر این امر محقق نشود هم در عرصه صنعت و هم در عرصه علم هیچ رشدی را شاهد نخواهیم بود.»


رونمایی از تابلوی سردر دانشکده پزشکی واحد تنکابن به نام دکتر محمد حسین مفتاح


همزمان با برگزاری مراسم‌ یادبود مرحوم مفتاح در واحد تنکابن، دانشکده پزشکی این واحد به نام او نامگذاری شد و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، خانواده آن زنده‌یاد و دیگر شرکت کنندگان رونمایی شد.



به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن در سال ۱۳۶۵ به ریاست دکتر محمد حسین مفتاح و همت و تلاش عموم شهروندان راه‌اندازی شد. در آغاز رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی دائر شد و سپس سایر رشته‌ها در حوزه‌های علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، هنر و فنی مهندسی گسترش یافت به طوری که بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع دکتری، کار‌شناسی ارشد، کار‌شناسی و کاردانی در ۲۴ دپارتمان آموزشی با مدیریت مستقل (شامل شیمی-زیست میکروبیولوژی-زیست سلولی-مدیریت بازرگانی-حسابداری-زبان انگلیسی-روانشناسی-علوم تربیتی-کتابداری-منابع طبیعی و محیط زیست- گیاهان داروئی-هنر-معارف اسلامی-دروس عمومی-تحصیلات تکمیلی-پرستاری و مامایی) و دانشکده پزشکی دائر هستند.


اکنون در آستانه سی امین سال تاسیس این واحد، با کوله باری از تجربه آموزشی - پژوهشی و دارا بودن حدود ۵۰۰۰ دانشجوی کار‌شناسی و کاردانی، ۲۵۰۰ دانشجوی کار‌شناسی ارشد، ۵۰۰ دانشجوی دکتری و نزدیک به ۲۰۰ عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت یکی از معتبر‌ترین واحدهای دانشگاهی ایران با درجه بسیاربزرگ الف می‌باشد و با تلاش همه استادان و مسؤولان اجرایی آن، قطب عظیم علمی و فرهنگی و شاخص آموزش عالی در شمال کشور به حساب می‌آید و سالانه حدود ۲۵۰۰ دانشجوی جدید، این دانشگاه را به عنوان گزینه بر‌تر تحصیلات دانشگاهی خویش انتخاب می‌کنند.



تجلیل دکتر زارع از دکتر مفتاح


انتهای پیام/

ارسال نظر