صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴

رئیس اتاق اصناف ایران: بازار روسیه ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای اصناف و تجار ایرانی دارد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: روابط تجاری با روسیه حائز اهمیت بوده و امیدواریم در این برهه زمانی که اصناف ایران باواردات بی رویه و قاچاق دست و پنجه نرم می‌کنند، مبادله تجاری با روسیه بتواند راهی برای افزایش و حمایت از تولید داخلی و صادرات کالاهای ایرانی فراهم کند.
کد خبر : 71282

علی فاضلی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا درباره فضای بین‌المللی اظهار کرد: ایران باید بیش از گذشته با تکیه بر توانمندی‌های خود و منابع داخلی حرکت کند که در این زمینه تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و حذف هر آنچه فعالیت تولید، صنعت و تجارت را مختل می‌کند، بسیار اهمیت دارد.


وی با بیان اینکه بازار روسیه ظرفیت بالقوه‌ای است که نباید به آسانی از آن بگذریم، اظهار کرد: نزدیکی دو کشور ایران و روسیه از نظر مسافت و مناسبات دیرپا ازجمله شاخص‌هایی است که می‌توانند به فعالیت تجار ایران و روسیه کمک کند.


رئیس اتاق اصناف همچنین درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها از ابزارهای موثر رونق مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی است.


فاضلی تاکید کرد برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در شناسایی بازارهای جدید برای کشور ما دارد.


وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی در کشورهای طرف قرارداد تجاری یکی از استراتژی‌های توسعه صادرات و اهرمی موثر در مبادلات خارجی به همراه برخورداری از مزیت‌های بازرگانی در مراحل بسته‌بندی، حمل، کنترل کیفیت، استانداردهای تولیدی و آشنایی با تجارت جهانی به شمار می‌رود و نقش مهمی در دستیابی به جایگاه شایسته کشور در بازارهای جهانی و ارتقای کیفی محصولات داخلی برای جذب مشتریان بالقوه ایفا می‌کند.


فاضلی خاطر نشان کرد: خانواده بزرگ اصناف با جامعه 23 میلیون نفری و سهم 17.5درصد در تولید ناخالص داخلی و ایجاد 6.5 میلیون فرصت شغلی و باتمام تجربه از دولت حمایت می‌کنند.


گفتنی است در راستای افزایش روابط تجاری با روسیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی اکسپو سنتر مسکو از 22 تا 24 اردیبهشت ماه سال آینده با مجوز سازمان توسعه تجارت از سوی شرکت بین‌المللی رهکار پالایش میر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی فاضلی روسیه
ارسال نظر