صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
حمیدرضا آصفی:

عربستان دلیل مستدلی بر محکومیت فوتبال ایران ندارد/ حتی یک سند هم ندارند که یک تیم خارجی در ایران دچار مشکل شده باشد

عضو سابق هیأت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: دعوای امنیت نداشتن ورزشگاه‌های ایران برای تیم‌های سعودی را عربستان شروع کرده و این کشور باید دلیل بیاورد که به چه دلیل ایران ناامن است.
کد خبر : 71244

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بر سر مناقشه ایجاد شده بین فدراسیون‌های ایران و عربستان، طی هفته‌های گذشته مسئولان دو کشور اظهاراتی را انجام داده و حتی در جلسه قبلی که در قطر برگزار شد نیز AFC پس از شنیدن دفاعیات طرفین، پس از تغییر برنامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، اعلام کرد که رأی این پرونده 25 اسفند اعلام خواهد شد.


بر همین اساس قرار است علی کفاشیان سه‌شنبه هفته آینده راهی مالزی شده و در آخرین نشست هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که طی روزهای 19 و 20 اسفندماه جاری با حضور تمام اعضا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار می‌شود، حاضر شود تا در خصوص مناقشه ایجاد شده بین فدراسیون کشورمان و عربستان سعودی، آخرین دفاعیات خود را از میزبانی ایران انجام دهد.


در همین رابطه حمیدرضا آصفی درخصوص اینکه رئیس فدراسیون فوتبال چگونه باید اعضای AFC را متقاعد کند تا رای را به نفع ایران صادر دهد، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «در وهله اول برای علی کفاشیان و دیگر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در بازی‌ای که سعودی‌ها شروع کرده‌اند، آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم در راهی که در پیش گرفته‌اند موفق باشند. ما باید در این مناقشه تهاجمی عمل نکنیم اما اگر دیدیم رای به سمت عربستان است آن وقت به صورت انتحاری برخورد کنیم.»


وی افزود: «کشورهای عربی ضرب‌المثلی دارند که معنای آن این است که «مدعی باید دلیل بیاورد»؛ این دعوا را عربستان شروع کرده و این کشور باید دلیل بیاورد که به چه دلیل ایران نا امن است. مبنای حرکت مسئولان فدراسیون فوتبال ما این‌گونه باشد که دلایل سعودی‌ها بر عدم امنیت در ایران چه چیزی است. مگر غیر از این است که پس از انقلاب تا به امروز حتی یک بازی پیش نیامده که به خاطر مسائل امنیتی برگزار نشود یا اینکه به صورت نیمه تمام باقی بماند. در 37 سال گذشته یک سند بیاورند که یک ورزشکار یا یک تیم خارجی دچار مشکلی در ایران شده باشد. ما حتی در اوج روابط تیره و تاری که با آمریکا داشتیم ورزشکاران این کشور به راحتی به ایران می‌‌آمدند و بازی‌های خود را برگزار می‌کردند.»


عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال افزود: «مسئولان فدراسیون فوتبال تنها از مدیران AFC بخواهند سعودی‌ها دلایل خود را ارائه و ثابت کنند که ایران ناامن است. آن وقت جواب خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهند و منتظر بمانند تا جواب خود را بگیرند. به طور حتم سعودی‌ها دلایل مستدلی نخواهند داشت تا بتوانند به ایران کمک کنند.»


وی خاطرنشان کرد: «وزارت امور خارجه می‌تواند در این راه به فدراسیون فوتبال کمک بیشتری کند. ما هفتم اسفندماه انتخابات بسیار باشکوهی برگزار کردیم و در آن 500 خبرنگار خارجی از سرتاسر جهان بدون کوچکترین مشکلی در ایران اخبار انتخابات را به کشورهای خود مخابره کردند. آنها گواهی دادند که ایران امن‌ترین کشور منطقه است و AFC می‌تواند به اظهارات این خبرنگاران در شبکه‌های مختلف استناد کند.»


آصفی در پایان گفت: «همه شواهد دال بر امنیت ایران است. این سعودی‌ها هستند که مدارک مستدلی علیه آنها از جمله حادثه تلخ منا وجود دارد که بیانگر عدم امنیت کشورشان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر