صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
در سمینار والدین موفق و فرزندان سالم واحد بندرعباس عنوان شد

انتقاد سیما فردوسی از روش‌های منسوخ تعلیم و تربیت

سمینار والدین موفق و فرزندان سالم با حضور دکتر سیما فردوسی استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران در سالن امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
کد خبر : 7109

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این روانشناس با توجه به سنت نبی مکرم اسلام بر امر مهم تعلیم و تربیت گفت: تعلیم و تربیت چون ازدواج از سنت‌های حسنه در اسلام است که اگر به درستی به آن توجه شود جامعه اسلامی را از انحراف و کجروی بر حذر می‌دارد.


فردوسی، شناخت والدین از فرزندان را شرط اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید نیاز‌ها و خواست‌های فرزندان را خوب شناسایی، تحلیل و انجام دهند.


وی یادآوری کرد: والدین موفق کسانی هستند که در مسیر تعلیم و تربیت با الهام از آمیزه‌های دینی و اخلاقی و به دست آوردن شناخت لازم و کافی از فرزندان خود روش‌های نوین تعلیم و تربیت را در پیش گرفت و برای موفقیت و سلامت جامعه می‌کوشند.


فردوسی با توجه به فناوری‌های نوین در عرصهٔ جامعه گفت: امروز همه ما در زیر بمبارانی از اطلاعات، اخبار و تهاجمات اخلاقی و فرهنگی قرار گرفته‌ایم و اگر نتوانیم با فناوری‌های نوین و شیوه جدید تعلیم و تربیت گام برداریم بدون شک موفقیتی در این مهم حاصل نمی‌شود.


وی با انتقاد از روش‌های منسوخ تعلیم و تربیت گفت: دیگر روش‌های سنتی و کنار گذاشته شده نمی‌تواند در روحیه و شخصیت فرزندان تاثیر بگذارد و باید آن روش‌ها را با شیوه‌ای نو و علمی‌تر به فرزندان خود بیاموزیم.


فردوسی شرط داشتن فرزندان سالم را تعلیم و تربیت صحیح دانست و تاکید کرد: اگر در مسیر تعلیم، تربیت و تزکیه فرزندان خود دچار اشتباه شویم بدون شک سلامت اجتماعی جامعه را به مخاطره انداخته‌ایم و این آینده فرزندان و جامعه را با خطر مواجه می‌سازد.


این همایش به همت دفتر مشاوره دانشجویی دانشگاه با همکاری خانه کیفیت ایرانیان در واحد بندرعباس برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر