صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴

هنوز هم جمعیت فیل‌ها به دلیل عاج‌شان رو به کاهش است

کارشناسان می‌گویند که به رغم آنکه روند کشتار فیل‌ها برای فروش عاج آنها دیگر درحال رشد نیست، اما جمعیت آنها همچنان در حال کاهش است.
کد خبر : 70847

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از USAToday، داده‌های مربوط به سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که هنوز شمار فیل‌هایی که به دست شکارچیان غیرقانونی کشته می‌شوند بیش از شمار فیل‌هایی است که هر سال به دنیا می‌آیند.


این گزارش همچنین نشان‌دهنده روند رو به رشد شکار فیل در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی است که یکی از امن‌ترین زیستگاه‌های این حیوان به شمار می‌آمد. اما در شرق آفریقا نرخ رشد جمعیت فیل‌ها برای چهارمین سال متوالی بالاتر از میزان شکار آنها بوده است.


کنوانسیون تجارت گونه‌های در معرض خطر حیوانی و گیاهی (CITES) مجموعه‌ای از آمارهای معتبر را در مورد روندهای سالانه جمعیت فیل‌ها تدوین می‌کند. تازه‌ترین گزارش آن نشان می‌دهد که افزایش آمار مرگ فیل‌ها که از سال ۲۰۰۶ شروع شده بود در سال ۲۰۱۱ به اوج رسید. از آن زمان تاکنون روند نابودی آنها ثابت مانده اما در مجموع به طور غیرقابل قبولی بالاست. این برنامه در سال ۲۰۱۵ مرگ ۱۴ هزار و ۶۰۶ فیل را ثبت کرد.


محققان تخمین می‌زنند که نیمی از آنها به طور غیرقانونی شکار شدند که باعث شد آمار مرگ بر آمار تولد آنها بچربد.


جان اسکنلون دبیر کل سایتس گفت:‌ «بقای جمعیت فیل‌های آفریقا همچنان با تهدیدی فوری روبه‌روست که به دلیل آمار بالای شکار برای عاج به خصوص در آفریقای مرکزی و غربی است».


او افزود:‌ «نشانه‌های دلگرم کننده‌ای وجود دارد، از جمله در بخش‌های مشخصی از شرق آفریقا مثل کنیا، جایی که روند شکار رو به کاهش است، که به همه نشان می‌دهد با تلاش جمعی و پایدار و حمایت قوی سیاسی می‌توان دستاوردهای مهمی داشت».


انتهای پیام/

برچسب ها: فیل
ارسال نظر