صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴

صداوسیما از عملکرد انتخاباتی خود گزارش داد

روابط عمومی صداوسیما با انتشار گزارشی، عملکرد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در انعکاس حضور مردم پای صندوق‌های رأی را تشریح کرد.
کد خبر : 70578

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در گزارش صداوسیما آمده است:


«انتخابات، مظهراراده ملی است. یک بزنگاه حساس تاریخی که قراراست مردم یک سرزمین، تقدیر و سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند و در جمهوری اسلامی ایران که تجلیگاه مردم‌سالاری دینی و میزان، رأی ملت است، به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات یک آزمون بزرگ برای عزت و آبروی ملی و سرمایه‌گذاری عظیم ملت ماست.


بدیهی است بخش عمده‌ای از صیانت و پاسداشت این سرمایه و مظهر عزت و کرامت ملی که باید پشتوانه امنیت ما باشد در گرو عملکرد سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در قبال این رخداد عظیم است.


بر این مبنا و با لحاظ کردن انتظارات مقام معظم رهبری از رسانه ملی که وظایف اطلاع‌رسانی، و نقد و نظارت، تبادل آراء و ترغیب مردم به حضور گسترده در انتخابات و تشویق به انتخاب اصلح را در اولویت قرار دادند رسانه ملی تدارک گسترده‌ و ویژه‌ای را برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در نظر گرفت و از مدت‌ها قبل از شروع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که ارکان اسلامیت و جمهوریت نظام را غنا می‌بخشند، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تنویر افکارعمومی و گرم نگه‌داشتن تنور انتخابات و ایجاد زمینه لازم برای حضور آگاهانه و شور‌مندانه مردم، فراهم کرد.


گواه این تلاش، طراحی، تولید و پخش انواع برنامه‌های متنوع انتخابات محور در تمام شبکه‌های ملی و محلی در مقطع زمانی سه ماهه آذر تا پایان انتخابات و تدارک 789 عنوان برنامه انتخاباتی به مدت 7 هزار و 124 ساعت در تمام شبکه‌های سیما و صدای ملی، محلی و برون‌مرزی بود.


این برنامه‌ها در قالب و ساختارهایی نظیر برنامه‌های گفت‌وگومحور، مجله تلویزیونی، مستند اینفوموشن و نمایشی عرضه شد. این اقدامات با بسیج همه بخش‌های مختلف سازمان در پوشش خبری - تصویری - گزارشی لحظه به لحظه از حماسه حضور پرشکوه مردم در روز رأی‌گیری به اوج خود رسید. تلاشی که هم از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر و تایید قرار گرفت و هم قدردانی رئیس سازمان صدا و سیما را از همکاران خود در بخش‌های مختلف به ویژه از خبرنگاران، گزارشگران و معاونت‌های مختلف که با عملکرد خود نقش بی‌بدیلی در برگزاری انتخاباتی آرام، باشکوه و نمایش سیمای همدلی و حضور ملی داشتند را در پی داشت.


بر این اساس رسانه ملی در روز برگزاری انتخابات مأموریت‌های خود را در حوزه رادیو و تلویزیون، بر اعزام تیم‌های خبری، تولیدی و استقرار واحدهای ثابت در سطح شهر و مراکز اخذ رأی استوار کرد تا هیچ جلوه‌ای از این حماسه عظیم از دید دوربین‌های سیما و امواج رادیوی جمهوری اسلامی مغفول واقع نشود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر