ثبت بیش از 21 هزار شکایت از کارمندان شهرداری در سامانه 1888
به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، مصطفی فیضی از رسانههای مختلف درخواست کرد تا نسبت به سه هزار تماس روزانه در سامانه 1888، بطور رندم پیامها را انتخاب کرده و در جریان گردش پیامها قرار گیرند تا فرآیند کاری را در این سامانه از نزدیک لمس کنند که خوشبختانه رضایتمندی شهروندان از 1888 نزدیک به 80 درصد را نشان میدهد.
وی افزود : از ابتدای راه اندازی سامانه 1888 (اردیبهشت 1385) تا 30 بهمن ماه 1394 تعداد 21 هزار و 607 فقره پیام در رابطه با گلایهمندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری در سامانه 1888 ثبت و ارجاع شده است. بررسی روند دریافت گلایهمندی شهروندان نشان میدهد آمار انتقادها روند کاهشی داشته است و از 4300 فقره در سال 85 به تدریج به کمتر از 800 فقره در سال جاری رسیده است.
کاهش مصادیق گلایه مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری تهران
وی اضافه کرد: برخورد نامناسب کارکنان و مدیران با 73 درصد کاهش، ایجاد نارضایتی ارباب رجوع بدلیل انجام ندادن یا تاخیر در امور محوله با کاهش 96 درصد، رشوه با 79درصد کاهش و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری با 88 درصد کاهش در صدر مصادیق گلایه مندی از عملکرد کارکنان و مدیران بودهاند که بطور معنی داری کاهش یافتهاند.
بر پایه این گزارش، شهروندان تهرانی بواسطه این سامانه و در قالب (انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیروتشکر) میتوانند در تصمیم گیری ها، تعیین خط مشیها، برنامه ریزیها و حل مشکلات و مسایل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه کنند.
این سامانه در 10 سال اخیر از طریق افزایش و ارتقاء ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، فکس، صندوق صوتی در کنار تلفن 1888 فرصت دریافت بیش از 7 میلیون تماس از سوی شهروندان (به طور میانگین: سالیانه بیش از 700 هزار تماس و روزانه بیش از 3 هزار تماس) را فراهم آورد.
بدیهی است این آمار و ارقام به هیچ وجه نمیتواند موید از بین رفتن محض تخلفات کارکنان و مدیران در شهرداری تهران باشد اما میتواند گواه روشنی بر این مهم باشد که فضای کار برای متخلفین ناامن شده است.
انتهای پیام/