صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران خبر داد:

ثبت بیش از 21 هزار شکایت از کارمندان شهرداری در سامانه 1888

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه 1888 (اردیبهشت 1385) تا 30 بهمن ماه 1394 تعداد 21 هزار و 607 فقره پیام در رابطه با گلایه‌مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری در سامانه 1888 ثبت و ارجاع شده است.
کد خبر : 70364

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، مصطفی فیضی از رسانه‌های مختلف درخواست کرد تا نسبت به سه هزار تماس روزانه در سامانه 1888، بطور رندم پیام‌ها را انتخاب کرده و در جریان گردش پیام‌ها قرار گیرند تا فرآیند‌ کاری را در این سامانه از نزدیک لمس کنند که خوشبختانه رضایتمندی شهروندان از 1888 نزدیک به 80 درصد را نشان می‌دهد.


وی افزود : از ابتدای راه اندازی سامانه 1888 (اردیبهشت 1385) تا 30 بهمن ماه 1394 تعداد 21 هزار و 607 فقره پیام در رابطه با گلایه‌مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری در سامانه 1888 ثبت و ارجاع شده است. بررسی روند دریافت گلایه‌مندی شهروندان نشان می‌دهد آمار انتقادها روند کاهشی داشته است و از 4300 فقره در سال 85 به تدریج به کمتر از 800 فقره در سال جاری رسیده است.


کاهش مصادیق گلایه مندی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری تهران


وی اضافه کرد: برخورد نامناسب کارکنان و مدیران با 73 درصد کاهش، ایجاد نارضایتی ارباب رجوع بدلیل انجام ندادن یا تاخیر در امور محوله با کاهش 96 درصد، رشوه با 79درصد کاهش و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری با 88 درصد کاهش در صدر مصادیق گلایه مندی از عملکرد کارکنان و مدیران بوده‌اند که بطور معنی داری کاهش یافته‌اند.


بر پایه این گزارش، شهروندان تهرانی بواسطه این سامانه و در قالب (انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیروتشکر) می‌توانند در تصمیم گیری ها، تعیین خط مشی‌ها، برنامه ریزی‌ها و حل مشکلات و مسایل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه کنند.


این سامانه در 10 سال اخیر از طریق افزایش و ارتقاء ابزارهای ارتباطی همچون اینترنت، فکس، صندوق صوتی در کنار تلفن 1888 فرصت دریافت بیش از 7 میلیون تماس از سوی شهروندان (به طور میانگین: سالیانه بیش از 700 هزار تماس و روزانه بیش از 3 هزار تماس) را فراهم آورد.


بدیهی است این آمار و ارقام به هیچ وجه نمی‌تواند موید از بین رفتن محض تخلفات کارکنان و مدیران در شهرداری تهران باشد اما می‌تواند گواه روشنی بر این مهم باشد که فضای کار برای متخلفین نا‌امن شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: متخلفان
ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
احمداحمد پور
05:15 - 1398/03/05
با عرضسلام وتشکر حدود یک سال میباشد شکایت از کارگر شهردری یاعث جمع شدن لجن در زیر پولمحل کار ماشد بارها شکایت هیچ جوابی نشنیدم حتی تذکر کارگر شهرداری بل تهدید کردن
محمدعلی غلامیان زاده
10:34 - 1398/02/13
باسلام حضور تک تکِ حق ستانان ملت.
خیلی جوان بودم وفرزندم در آغوشم بود که واردِ منطقه تازه تاسیسِ فازدوپادادشهر اهواز شدم ودراین منطقه توسط آیت الله جزایری کلنگ بیمارستان وزایشگاهِ فاطمه الزهرابزمین زده شدودر فضای جنگی آنزمان فرزندم رادرآغوش گرفته و به محلِ پارکِ سعادت میآوردم ومیگفتم ان شاءالله بابا این پارک وشایدهم شهربازی درست میشود وتو اینجا بازی میکنی.
الآن۳۱سال ازآن زمان میگذرد ومن درسراشیبیِ عمرقرارگرفتم و الآن فرزندزاده هایم را درآغوش میگیرم ولی همچنان اندرخمِ یک کوچه ایم و از فضای پارکِ بی سعادت چیزی بجزگردوغبارش نصیبِ مامردم منطقه نشده وبیمارستان وزایشگاه به مرکزِ سوانح سوختگی تبدیل شده و پارسال ساختمانش بصورتِ نیمه کاره به اصطلاح افتتاح شده وبلوار سپهرکه ازمرکزفازدو عبورمیکند بدونِ پیاده روبندی وفضای سبز وبابد ترین شکل استاندارد آسفالت وسرهم بندی شدبگونه ای که بعداز چند ماه اقدام به ترمیم وروکشِ آسفالت بصورتِ قطعه قطعه شد.
لذابنده ازشهرداری منطقه ۸وشهر دارانش که درطی این سی واندی سال بیخیالانه حقوق گرفتندوکاری برای پارکِ سعادت وبلوارسپهر انجام نداده اند شکایت وتقاضای رسیدگی دارم.نامه های زیادی نیز دربابِ عمرانِ این پارک وبلوار به مراجعِ ذیصلاح وشهرداری ارسال کردم ولی هنوز اندرخمِ یک کوچه ایم وجوابی کسب نکرده ایم.
به سامانه ۱۱۱وسامانه ۱۳۷نیز بارها پیام ونامه کتبی دادیم ولی بدون جواب مانده است.
شماره پیگیری که باسامانه ۱۱۱ داشتم129802803161میباشدوباذکرشماره همراهم با اپراتورهای این سامانه براحتی میتوانیدبه تمام درخواستهای عمومی بنده ازمنطقه واز این سامانه پی ببرید.
شماره پیگیریِ سامانه ۱۳۷نیز ۹۸۰۲۱۲۳۰میباشد.نامه های کتبی متعدد نیز دارم که درصورتِ نیازارائه میگردد.۰۹۱۶۶۰۶۵۴۹۱غلامیان
ناشناس
15:18 - 1397/09/16
چون یه جورای همه کسانی که دست اندر کارند از رانت و پارتی استفاده کرده‌اند چاره‌ای جز تملق و تعریف نیست.علیه خودشون حرفی نمی‌زنن...ریشه خود رو قطع میکنن..ریشه فساد و ظلم و تبعیض...هیچ کدوم رییس نیستن مدیریت بلد نیستن فقط پول و مزایای اون رو دارن...کشور عقب افتاده ...مدرک جعلی ...دانشگاه جعلی...بررسی بشه ...یکی حق رو بگه..هرچند به جایی نمی‌رسه