صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

پارلمان عربی: به عربستان سلاح بدهید

پارلمان عرب از پارلمان اروپا خواست تا درخواست خود برای منع صادرات سلاح از اروپا به عربستان به‌دلیل جنگ این کشور در یمن را پس بگیرد.
کد خبر : 70026

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، پارلمان عرب، یکی از ارکان «اتحادیه عرب» روز گذشته (یکشنبه) با انتقاد از موضع‌گیری اتحادیه اروپا از صادرات سلاح کشورهای اروپایی به عربستان، از این اتحادیه خواست تا در موضع‌گیری خود تجدیدنظر کند.


احمد بن محمد جروان، رئیس پارلمان عرب، در اظهاراتی گفت: «رای‌گیری پارلمان اروپا درباره عدم فروش سلاح به عربستان غیر عقلانی، عجیب و بی‌منطق است.»


جروان از طرف اروپایی خواست تا بنا به منافع مشترک امت عرب و ملت‌های اروپایی از درخواست خود صرف‌نظر کند و به جای دعوت از اروپایی‌ها برای نفروختن سلاح به عربستان، ناظر بر عملیات عربستان در یمن باشد.


وی مدعی شد: «همه می‌دانند که مداخله عربی و اسلامی در یمن به درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهوری این کشور و با هدف مقابله با تروریست‌های حوثی (جنبش انصارالله) انجام شده است که اقدام به کشتار یمنی‌ها کرده‌اند.»


پارلمان اروپا پنج‌شنبه گذشته درباره منع فروش سلاح به عربستان از سوی کشورهای این اتحادیه رای‌گیری کرد که در آن، از مجموع 359 عضو، 212 عضو خواستار منع فروش سلاح شدند و 31 عضو از رای دادن خودداری کردند.


این قطعنامه (غیر الزام‌آور) از کشورهای اروپایی می‌خواهد تا فروش سلاح به عربستان را به‌دلیل عملیات نظامی این کشور در چارچوب ائتلاف عربی در یمن، متوقف کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر