صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده: شعار «جنس فروخته‌شده پس گرفته می‌شود» سرلوحه کار تولیدکنندگان قرار گیرد

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده با بیان اینکه نمی‌شود هر روز قانونی جدید تصویب کرد تا بخواهیم تمام ضررهای گذشته را با این قانون جبران کنیم، عنوان کرد: باید شعار جنس فرخته شده پس گرفته می‌شود را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
کد خبر : 69794

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا سید محمود نوابی در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از تمام تولیدکنندگان که تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دریافت کرده‌اند می‌خواهم تا شعار جنس فروخته شده پس گرفته می‌شود را سرلوحه کار خود قرار دهند.


وی تأکید کرد: چرا جرأت نمی‌کنیم از این شعار استفاده کنیم با اینکه ادعا داریم تولیدات ما توانایی رقابت با اجناس خارجی را دارد.


نوابی اظهار کرد: اکنون کشش مصرف‌کنندگان به سمت خدمات و کالاهای خارجی است زیرا آنها به اجناس ایرانی اعتماد ندارند.


وی با بیان اینکه در قرآن رساله‌ها و در بسیاری از قوانین کشور گفته شده است تا اجناس و کالاها و خدمات ارائه شده پس گرفته شوند، افزود: متأسفانه هیچ‌جا در ایران این کار صورت نمی‌گیرد و این نشان از عدم اعتماد ما به تولیدات داخلی است.


رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده عنوان کرد: یکی دیگر از خدمات مورد نیاز خدمات فروش است که متأسفانه ما در کشور تنها عادت کرده‌ایم که خدمات پس از فروش ارائه کنیم اما اکنون در تمام دنیا خدمات سه بخش قبل از فروش، حین فروش و بعد از فروش را در بر می‌گیرد.


وی گفت: باید سعی شود تا در این باره از حوزه فرهنگ‌سازی وارد شویم تا بتوانیم رضایت مشتریان را کسب کنیم.


نوابی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از سال 80 و در روز نهم اسفند ماه هر سال که به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است مراسمی را برای قدردانی از تولیدکنندگانی که حقوق مصرف‌کننده را رعایت می‌کنند، برگزار می‌کند.


وی تأکید کرد: هدف از اعطای گواهی‌نامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالا و خدمات واحدهای دارای گواهی‌نامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده میان تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاهای دارای نشان ملی استاندارد است.


به گفته نوابی، تعداد شرکت‌کنندگان این همایش نسبت به اولین همایش برگزار شده 19 برابر شده است و در حوزه منتخبین نیز با افزایش 17 برابری روبرو بوده‌ایم.


وی همچنین خاطر نشان کرد: در زمینه متقاضیان نسبت به سال گذشته نیز با رشد 70 درصدی مواجه بوده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر