صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

سارق کیف‌قاپ: دزد نیستم، مواد فروشم

دو مرد جوان که سوار بر موتورسیکلت اقدام به کیف‌قاپی، زورگیری و گوشی‌قاپی می‌کردند به دام افتادند. متهمان این پرونده درحالی که از سوی 11 مالباخته شناسایی شده‌اند، منکر سرقت‌هایشان هستند.
کد خبر : 69712

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، چندی پیش دختر جوانی به دادسرا رفت و از سرقت گوشی تلفن همراهش خبر داد. او گفت در حال مکالمه در ایستگاه اتوبوس بودم که دو جوان سوار بر موتورسیکلت؛ گوشی تلفن همراهم را قاپیدند و فرار کردند.


به‌دنبال شکایت دختر جوان بررسی‌ها برای دستگیری موتورسوار زورگیر آغاز شد. درحالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت در جریان سرقت‌های سریالی به شیوه کیف‌‌قاپی و گوشی‌قاپی قرار گرفتند. از آنجایی که احتمال می‌رفت موتورسواران فراری، سارقان سابقه‌دار باشند، به بررسی آلبوم متهمان سابقه‌دار پرداختند و بدین ترتیب یکی از متهمان که پسر 23 ساله‌ای بود از سوی مالباختگان شناسایی شد.


با شناسایی متهم فراری به نام کوروش، به دستور بازپرس ایردموسی، از دادسرای ناحیه 34 پایتخت، کارآگاهان مبارزه با سرقت وارد عمل شده و متهم جوان را درحالی که قصد داشت وارد خانه‌اش شود دستگیر کرد. به‌دنبال دستگیری متهم جوان او به اداره آگاهی انتقال داده شد و به 11 گوشی‌قاپی و کیف‌قاپی اعتراف کرد.


در تحقیقات از کوروش، همدست او به نام هرمز نیز شناسایی شد و بدین ترتیب متهم دوم این پرونده نیز بازداشت و به اداره آگاهی انتقال داده شد. درحالی که مدارک و شواهدی در دست بود که نشان می‌داد دو متهم جوان در این سرقت‌ها نقش دارند، هرمز منکر سرقت‌ها شد. مرد جوان زمانی که مقابل بازپرس ایردموسی قرار گرفت، گفت: من مواد می‌فروشم اما دزد نیستم، چند سال قبل به خاطر حادثه‌ای دست و پایم شکست و از آن به بعد نمی توانم مدام کار کنم. یک روز که می‌روم سرکار، مجبورم چند روز استراحت کنم. به همین دلیل دخل و خرجم به هم نمی‌رسد و برای جبران این ماجرا گاهی مواد می فروختم. اما سرقت نمی کنم، علت هم دارم. سرقت که انجام دهی چند شاکی پیدا می کنی، اما مواد فروشی فقط یک شاکی داری و آن هم پلیس و قوه قضائیه است.


متهم جوان که 5 سابقه کیفری به اتهام سرقت و حمل سلاح سرد دارد، ادامه داد: فکر می کنم هم‌دستم با من لج بوده که مرا لو داده است و من در این سرقت‌ها بی‌تقصیرم.


درحالی که ردپای هرمز در سرقتها پیدا شده، او منکر است. برای مشخص شدن این موضوع بازپرس پرونده دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر