صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
در نشست آمایشی کلان منطقه شش کشور؛

لاریجانی: سرآمدی آموزش، سرآمدی پژوهش و تولید پتنت، سه محور اصلی آیین‌نامه جدید ارتقاء اعضای هیأت علمی است

دکتر باقر لاریجانی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کلان منطقه 6 آمایشی گفت: کشور ما می‌تواند در حوزه آموزش علوم پزشکی در منطقه و حتی در جهان به مرجعیت علمی دست یابد. دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های خود نقشه راهی در راستای اهداف این بسته ترسیم کنند.
کد خبر : 69693

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست آمایشی کلان منطقه 6 کشور با اشاره به تصویب مرکز راهبردی مطالعات آموزش علوم پزشکی گفت: «درواقع این مرکز به عنوان حافظه سازمانی بحث تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی کشور اقدامات صورت گرفته در این حوزه را رصد و ثبت می‌نماید.»


او با اشاره به اینکه جشنواره شهید مطهری در سال 95 حول محور بسته‌های تحول و نوآوری برگزار خواهد شد، گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره نهادینه‌کردن گفتمان تحول و نوآوری در بین استادان و دانشجویان علوم پزشکی و بهره‌برداری از نظرات آنها در راستای ارتقای آموزش علوم پزشکی است.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آموزش پاسخگو گفت: «تحولات آموزش علوم پزشکی باید متناسب با نیازهای کشور باشد، در حال حاضر برخی از مسائل مبتلا به نظام سلامت کشور جایی در کوریکولوم‌های آموزشی ندارند و باید در این راستا کوریکولوم‌ها بازبینی گردد.»


لاریجانی گفت: «دانشجویان علوم پزشکی باید دیدی جامع به مسائل جامعه داشته و به مسائل اجتماعی سلامت آگاه باشند. این امور باید در کوریکولوم‌های آموزشی گنجانده شود. دانشگاه‌ها می‌توانند از بستر تحول استفاده کنند و وزارت بهداشت هم حمایت لازم را از برنامه‌های دانشگاه‌ها در این راستا انجام می‌دهد.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «گاهی چالش‌های نظام آموزش در تربیت نیروی انسانی با ساختارهای فعلی قابل حل نیست و باید با رویکردی تحولی و آینده‌نگارانه ساز و کارهای جدیدی برای تربیت نیروی انسانی مناسب اندیشیده شود. همچنین مناطق آمایشی باید درباره نیازهای منابع انسانی خود برآورد و برنامه‌ریزی مناسب به‌عمل آورند.»


لاریجانی به اهمیت اعتباربخشی بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی اشاره کرد و افزود: «کارگاه اعتباربخشی موسسه‌ای با حضور مسئولان کمیته‌های اعتباربخشی دانشگاه‌ها روز 17 اسفند در وزارت بهداشت برگزار می‌شود و موسسات آموزشی نیز تا خرداد ماه سال 95 اعتباربخشی خواهند شد.»


لاریجانی بر تشکیل شورای اخلاق دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: «بحث بین‌المللی‌سازی هدفمند یک ضرورت آموزش علوم پزشکی است و سامانه education Iran زمینه خوبی را برای این کار فراهم نموده است.»


لاریجانی با اشاره به اهمیت مجازی‌سازی آموزش علوم پزشکی، ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مجازی را حمایت از دانشکده‌های مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: «دانشگاه‌ها می‌توانند چنانچه کار برجسته‌ای در این زمینه دارند در قالب دانشگاه علوم پزشکی مجازی این کارها را کشوری کنند.»


لاریجانی گفت: «آیین‌نامه استادان وابسته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و این فرصتی است که دانشگاه‌ها با بهره‌مندی از توان استادان برجسته در سطح دنیا، بار علمی دانشگاه را ارتقاء بخشند. سه شاخص سرآمدی آموزش، سرآمدی پژوهش و تولید پتنت برای استفاده مردم جامعه سه محور اصلی آیین‌نامه جدید ارتقاء اعضای هیأت علمی است که به زودی در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر