صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

نعمت‌زاده در همایش مشترک تجاری ایران و سوئیس پیشنهاد کرد؛ تلفیق توانمندی جوانان ایرانی تحصیل‌کرده با نیروی انسانی باتجربه سوئیسی/ حضور بانک‌های سوئیسی می‌تواند راهگشای توسعه ایران و سوئیس باشد

وزیر صنعت معدن و تجارت ایران با بیان اینکه سوئیس ظرفیت‌های تخصصی و دانشی بسیار بالایی دارد، گفت: این کشور 3/5 درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف تحقیق و توسعه می‌کند.
کد خبر : 69677

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا محمدرضا نعمت‌زاده در همایش مشترک تجاری ایران و سوئیس اظهار کرد: ما جمعیت جوان و تحصیل‌کرده‌ای داریم که در صورت تعامل با نیروهای مسن و باتجربه سوئیسی می‌توانند توانمندی‌های زیادی برای هر دو کشور به وجود آورند.


وی همچنین به توسعه روابط بانکی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: امیدواریم روابط بانکی ما با این کشور به حالت قبلی خود بازگردد تا تجار دو کشور بتوانند روابط خود را توسعه دهند.


140 سال پیش عهدنامه مودت میان ایران و سوئیس امضا شد


رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش به توانمند‌ی‌های دو کشور ایران و سوئیس اشاره کرد و گفت: حضور بانک‌های معتبر سوئیسی می‌تواند راهگشای توسعه در زمینه تولید برای دو کشور باشد.


محسن جلال‌پور با بیان اینکه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور پایه‌ای دیرینه و چند بعدی دارد، افزود: روابط این دو کشور به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد زمانی که ساعت‌سازان سوئیسی در امپراطوری فارس سکنی گزیدند.


وی ادامه داد: روابط تجاری ایران و سوئیس در قرن 19 در بخش حمل ونقل و بانکداری توسعه یافت همچنین در 140 سال پیش عهدنامه مودت میان ایران و سوئیس امضا شد.


جلال‌پور با بیان اینکه روابط دو کشور همواره بسیار خوب و دوستانه بوده است، اظهار کرد: سوئیس در چندسال اخیر نسبت به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با ایران از خود اشتیاق نشان داده است.


وی تأکید کرد: درست است که تحت تأثیر تحریم‌ها و فشارهای کشورهای 1+5 ارتباط دو کشور کمی کمرنگ شد، اکنون روابط خوبی را نوید می‌دهد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با زمینه‌های همکاری دو کشور نیز گفت: ایران و سوئیس می‌توانند در زمینه دارو، لوازم پزشکی، تکنولوژی، توریسم، محیط زیست، انتقال آب و بسیاری موارد دیگر با هم به فعالیت بپردازند.


وی تأکید کرد: بازار ایران با توجه به اینکه می‌تواند بازارهای کشورهای CIS و کشورهای اطراف خود را نیز پوشش دهد می‌تواند پایگاه خوبی برای شرکت‌های سوئیسی باشد تا تولیدات مشترکی را با ایران ارائه دهند.


جلال‌پور با بیان اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور موتورهای حرکت آنها هستند عنوان کرد: تجار دو کشور می‌توانند با حضور در استان‌های یکدیگر با پتانسیل‌های مختلف آنها آشنا شوند.


وی خاطر نشان کرد: تجربه به بنگاه‌های ایرانی نشان داده است که سوئیسی‌ها در امر تجارت پایدار بوده و حتی در تلاطم‌ها نیز ثبات خود را حفظ کرده‌اند.


تا سال 2008 میزان تجارت ایران و سوئیس در حال افزایش بود


همچنین در این همایش رئیس بخش تجاری هیئت سوئیسی با بیان اینکه تا سال 2008 میزان تجارت ایران و سوئیس در حال افزایش بود، عنوان کرد: بر اساس تحریم‌ها و مشکلات پیش‌آمده این روابط کاهش پیدا کرد.


کارن تأکید کرد: سوئیس با توجه به جمعیت تحصیل‌کرده و باتجربه خود توانایی‌های زیادی دارد.


وی با اشاره به اینکه شرکت‌های چند ملیتی متوسط و کوچک این هیئت را همراهی می‌کنند، گفت: این نشان‌دهنده قوت صنایع ماست.


کارن همچنین اظهار کرد: سوئیس می‌تواند در زمینه فاینانس، حمل و نقل، دارو، ساعت‌سازی و چند صنعت دیگر نیز در ایران حضور داشته باشد.


وی تأکید کرد: بسیاری از شرکت‌های سوئیسی علاقه‌مند به ورود به بازار ایران هستند و اکنون تحریم‌ها رفع شده و این تضمین‌های حقوقی و تجاری است که لازمه ورود شرکت‌های سوئیسی به ایران است.


رئیس بخش تجاری هیئت سوئیسی با بیان اینکه سوئیس دارای اقتصادی باز و منابع زیاد است، گفت: سوئیس امروز میزبان رقبای تجاری زیادی از کشورهای مختلف است.


وی با تأکیدبر اینکه اکنون موضوع اصلی کیفیت بالای کالاها و خدمات است، تأکید کرد: کشور سوئیس علاوه‌بر کیفیت بالای کالاها از شهرت خوبی به واسطه ثبات موجود در آن و همچنین ثبات در تجارت با کشورهای دیگر مورد توجه است.



انتهای پیام/

ارسال نظر