صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴

پوتین: به بمباران مواضع تروریست‌ها ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت جنگنده‌های این کشور حتی پس از اجرایی شدن آتش‌بس به بمباران مواضع گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در خاک سوریه ادامه می‌دهند.
کد خبر : 69626

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، ولادیمیر پوتین افزود جت‌های نظامی ارتش روسیه بدون توجه به توافق اخیر با آمریکا برای توقف درگیری‌ها در سوریه از نیمه‌شب جمعه، عملیات‌های هوایی خود در این کشور را ادامه خواهند داد.


وی روز جمعه پس از دیدار با مقامات سرویس امنیت فدرال روسیه در کرملین به خبرنگاران گفت: «ما حتی بعد از اجرایی شدن آتش‌بس، عملیات‌های نظامی خودمان را در سوریه علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی ادامه خواهیم داد.»


امید می‌رود توافق برای «توقف مخاصمات» که اوایل هفته جاری از سوی مسکو و واشنگتن اعلام شد، اجازه ارسال کمک به سوری‌های نیازمند کمک در مناطق مختلف این کشور را فراهم کند.


پوتین اظهار کرد که وی اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهد همه طرف‌های درگیر در جنگ سوریه برای توقف مخاصمات در جریان، به توافق پایبند خواهند بود.


او افزود: «اما عملیات ما علیه داعش، جبهه النصره و همه سازمان‌های ترویستی دیگری که از سوی سازمان ملل متحد تروریست تلقی می‌شوند، ادامه خواهد داشت.»


رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اظهار امیدواری کرد که «ایالات متحده، ضرورت ادامه این عملیات‌ها علیه گروه‌های تروریستی نظیر داعش را درک کند. اکنون ما باید به شکلی ایمن خاک روسیه را به روی ورود پیکارجویانی که ممکن است از خاورمیانه و سایر نقاط بیایند ببندیم. ما باید به شکل فوری آنهایی را که در اقدامات تروریستی نقش دارند شناسایی و اقداماتشان را خنثی کنیم.»


پوتین همچنین خواستار اقدامات بیشتر برای جلوگیری از هجوم بیشتر مهاجران به سمت روسیه شد.


وی گفت، تنها هدف مسکو در عملیات نظامی سوریه، «بازگرداندن ثبات به منطقه و فراهم کردن امکان بازگشت آنهایی است که مجبور شده‌اند از خانه‌های خود فرار کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر