صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
در جمع خبرنگاران؛

قالیباف: اولویت شهرداری تهران توسعه مترو است/ عده‌ای بیکار می‌گویند شهرداری کار نمی‌کند

شهردار تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه 1404، همه پل‌ها و بزرگراه‌ها ساخته شده و در بحث مترو نیز از برنامه جلوتر رفتیم، گفت: اولویت شهرداری تهران توسعه مترو است.
کد خبر : 69169

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح 22 پروژه فرهنگی،‌ عمرانی منطقه 8 تهران، اظهار کرد: شهرداری با وجود همه مشکلات در عرصه اقتصاد و رکود روند کندی در پیشبرد اهداف و برنامه‌هایش ندارد.


وی با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران توسعه مترو است، افزود: برخی می‌گویند شهرداری تهران انجام کارهای عمرانی خود را تعطیل کرده اما باید بگویم بر اساس برنامه 1404 همه بزرگراه‌ها و پل های تهران ساخته شده است.


شهردار تهران تصریح کرد: 400 کارگاه برای احداث خطوط 3، 6 و 7 تجهیز شده‌اند و ساخت آنها به سرعت در حال انجام است. در حال حاضر همه تونل‌های خط 7 ساخته شده و ساخت ایستگاه‌ها و ریل‌گذاری آن در حال انجام است.
وی از بهره‌برداری خط متروی ویژه فرودگاه مهرآباد طی چند روز آینده خبر داد و عنوان کرد: افراد بیکاری هستند که فقط حرف می‌زنند و می‌گویند شهرداری کار نمی‌کند. البته مردم تهران فهیم‌تر از آن هستند که تحت تأثیر این سخنان قرار گیرند زیرا شهرداری بر اساس فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی صادقانه در خدمت مردم است.


قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی چهره‌ شهر را تحت تأثیر خود قرار داده است، اضافه کرد: شهرداری بر اساس وظیفه انسانی خود به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است و متأسفانه عمده این آسیب‌ها ریشه در فقر و بیکاری دارد اما شهرداری برای حل این مشکل دست خود را به سوی صاحبنظران دراز می‌کند هرچند اقدامات ما متکی به مطالعه دقیق و تجربه است.


وی ادامه داد: شهرداری همه کارتن‌خواب‌ها و معتادان را از نقاط مختلف شهر جذب کرده اما نباید همه گناهان را به گردن این افراد بیندازیم چراکه بخشی از مشکلات این افراد به گردن ماست و همه باید در حل مشکلات آنها سهم داشته باشیم.


شهردار تهران تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی مراکز کارآفرینی کوثر برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست مراکز بهاران که ویژه کارآفرینی معتادان بهبود یافته است، ایجاده شده که از رسانه‌ها در این زمینه توقع اطلاع رسانی داریم چرا که برخی در این خصوص جوسازی کرده و اعلام کرده‌اند این مراکز محل نگهداری معتادان است و آسیب‌های محلات دو چندان می‌شود.


وی گفت: در مرکز بهاران یک فرد معتاد هم وجود ندارد البته سابقه اعتیاد دارند اما بهبود یافته هستند و برای کسب مهارت به این مراکز مراجعه می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر