صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴

بازسازی یک صحنه جنایت/ متهم به خاطر مواد دست به قتل زد

مرد شیشه ای، بعد ازجنایت، پسر جوان را کشت و وسایلش را به سرقت برد. متهم در بازسازی صحنه جنایت مدعی شد جنایت را مرتکب شده اما جسد را او آتش نزده است. راز این قتل با گوشی تلفن همراهی که او به پسر خوانده‌اش هدیه داده بود، برملا شد.
کد خبر : 68800

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا؛ ماجرا بهمن سال گذشته،با پیدا شدن جسد مردی در کوره های آجرپزی اطراف مشهد آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل متوجه شدند جسد متعلق به مردی مجهول الهویه بوده و بعد از قتل به آتش کشیده شده است. پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی ها برای شناسایی هویت قربانی و عامل یا عاملان جنایت در دستور کار کارآگاهان جنایی قرار گرفت.


یک ماه بعد از کشف جسد، مردی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن مرموز پسر 30 ساله اش به نام بهرام خبر داد و گفت: پسرم یک ماه قبل با موتورسیکلت از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. سابقه نداشت پسرم شب به خانه نیاید و نگران او شده‌ام.


ردی از یک متهم


همسر بهرام نیز در تحقیقات به پلیس گفت: شوهرم به موادمخدر اعتیاد داشت و پیش از این گاهی چند روزی خانه را ترک می کرد و دوباره بازمی‌گشت. این بار هم فکر کردم بعد از چند روز برمی گردد، اما غیبتش طولانی شد. در ادامه بررسی ها مشخص شد که گوشی تلفن همراه پسر گمشده در اختیار مردی به نام سهراب است. بدین ترتیب سهراب در روستای شترک مشهد دستگیر و برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد.


مرد جوان به قاضی جنایی گفت: گوشی تلفن همراه را از مردی افغان به نام بابک خریدم. او گوشی را 60 هزار تومان فروخت که 50 هزار تومان آن را پرداخت کردم و قرار شد ده هزار تومان بقیه را وقتی جعبه گوشی را آورد تحویل بگیرد.


هدیه دردسرساز


با کشف این سرنخ، دستگیری بابک در دستور کار قرار گرفت که تحقیقات نشان داد، او به جرم سرقت احشام در زندان تربت حیدریه دوره محکومیت خود را می گذراند. با هماهنگی قضایی، بابک به مشهد منتقل شد که در بازجویی ها با قبول ادعاهای سهراب گفت: گوشی را ناپدری‌ام به نام ناصر 55 ساله به من کادو داده بود.


در این مرحله ناصر به اداره آگاهی احضار شد که ادعا کرد گوشی تلفن همراه را از مردی ناشناس خریده و از سرنوشت بهرام بی اطلاع است. با وجود آنکه بازپرس جنایی از ناصر خواسته بود شهر را ترک نکند اما سه روز بعد او به طرز مشکوکی ناپدید شد که این موضوع باعث شک بیشتر پلیس به او شد و بازپرس دستور بازداشت او را صادر کرد.


اعتراف به جنایت


مرد افغان دستگیر شد که در بازجویی ها به قتل بهرام اعتراف کرد و گفت: بهمن سال گذشته برای خرید موادمخدر به شهرک شهید رجایی رفته بودم که با مردی جوان روبه‌رو شدم. او پولی برای خرید مواد نداشت، به همین دلیل من برایش موادمخدر خریدم و با موتور او برای مصرف آن به کوره پزخانه‌های شترک رفتیم. پس از مصرف شیشه تصمیم گرفتم مرد جوان را بکشم و وسایلش را سرقت کنم. به همین دلیل با چوب چند ضربه به سرش زدم، او بلند شد تعادلش را از دست داد و روی آتشی که برای گرم کردن درست کرده بودیم؛ افتاد.بعد از قتل موتوسیکلت او را 70 هزار تومان فروختم و گوشی تلفن همراهش را به پسرخوانده‌ام دادم.


صبح یکشنبه گذشته ناصر، همراه کارآگاهان و قاضی احمدی‌نژاد، بازپرس جنایی مشهد به محل قتل منتقل شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد. باتوجه به صحنه جنایت، احتمال می رود که سوختن جسد تعمدی بوده و مرد میانسال قصد صحنه سازی دارد. بررسی ها در این رابطه ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قتل
ارسال نظر