صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

برنامه بسیج سلامت نوروزی آغاز شد

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه 1394 با اجرای مانور بسیج توسط معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر : 68654

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر خسرو صادق نیت ضمن اعلام این خبر گفت: این مانور با حضور بازرسان بهداشت محیط و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط برای نظارت بر مراکز حساس انجام می‌پذیرد.


وی افزود: این برنامه با مشارکت فعال بازرسان بهداشت محیط در قالب حدود 875 اکیپ نظارتی روزانه و کشیک ثابت در سراسر کشور از 8 صبح تا 8 شب در ساعات اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل از ابتدای اسفند ماه تا پانزدهم فروردین سال 95 اجرا خواهد شد.


دکتر صادق نیت، گفت: هدف این برنامه حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با غذا است.


وی بیان کرد: نظارت بر مراکز و اماکن هدف از جمله هتل‌ها، متل‌ها، مهمان پذیرها، مسافرخانه‌ها و تمام اماکن اقامتی، بین راهی، تفریحی و پارک‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها، فست فودها، اغذیه فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها، فروشگاهه‌ای آجیل و خشکبار، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، فرودگاه‌ها، راه آهن، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های حمل و نقل بین شهری، نمونه‌برداری‌های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی، رتبه بندی بهداشتی رستوران‌ها در اولویت است.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهار کرد: کارشناسان مرکز سلامت محیط و کار نیز در اجرای مانور دانشگاه‌ها حضور فعال خواهند داشت و پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه در دانشگاه‌های منتخب در دستور کار قرار دارد و همچنین بازدیدهای مشترک با قوه قضائیه، تعزیرات حکومتی و سازمان راهداری انجام خواهد شد.


دکتر صادق نیت تصریح کرد: سامانه بهداشت 190 در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در حالت آماده باش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر