صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

پیش از آغاز فرصت تبلیغات قانونی برای انتخابات، شبکه های اجتماعی مجازی نقش موثری در فعالیت های تبلیغاتی داشتند اما این روزها فعالیت ها در این شبکه ها شکل دیگری به خود گرفته است.
کد خبر : 68482

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، طرفداران نامزدهای انتخاباتی پیشتر با استفاده از ابزار شبکه های اجتماعی و تشکیل کانال و گروه های مختلف اقدام به معرفی برنامه های نامزد مورد نظر خود داشتند اما اکنون در زمان قانونی تبلغات در این شبکه ها آخرین روشهای تبلیغاتی را رو می کنند.


بیشتر گروه ها و کانال ها با روشهای نوین برای جذب طرفداران از شیوه های جذب در رده های سنی مختلف، معرفی برنامه های ستادها بویژه خواهران با برگزاری مسابقه نقاشی و عکاسی و قرعه کشی و تعیین افراد برنده استفاده می کنند.
در یک مسابقه نقاشی به ظرفیت زنانه خانه دار توجه می شود و در رقابت کودکان حضور بانوان را در ستادها پررنگ تر می کنند .
با تجربه تر ها هم گزارشی از موفقیت های خود در انتخابات پیشین را بارگذاری می کنند تا درصد موفقیت نامزد خود را بالا ببرند.
یک فعال ستاد های تبلیغاتی از تجربه خود در گذشته می گوید و از اعضای شبکه های اجتماعی می خواهد در روزهای آخر تبلیغات ، مبارزه انتخاباتی رروی توزیع آسان لیست ها به دست مردم متمرکز کرد.
'نباید وقت را برای انجام کارهای حاشیه ای تلف کرد، بحث روشنفکری بماند برای بعد از انتخابات، توزیع پوستر و اسم نامزد باید از طریق دادن «کاغذ » به کسانی که همدیگر را می شناسند باشد اینکه فردی که به ظاهر غریبه است و به ستادهای محلات برای گرفتن پوستر می آید او را باید تحویل گرفت و رو چشم گذاشت.'
به گفته این فعال شبکه های اجتماعی ،لیست ها باید از سوی این افراد که با مردم بدون واسطه در ارتباط هستند توزیع شود نه اینکه لیست ها همین طوری و بی هدف در کوچه و خیابان ریخته شود.
دادن لیست اسامی نامزدها به دوستان ، پیامک کردن لیست ،گذاشتن اسامی در تلگرام و مراجعه به دفترچه تلفن و تماس با شماره ها برای دعوت به حضور از دیگر روشهای جذب رای در شبکه های اجتماعی است .
در شبکه های اجتماعی از زنان خانه دار فعال به عنوان 'یک لشکر' یاد می شود که بسیج آنان در انتخابات اهمیت دوچندان دارد.
زنان خانه دار فعال هم برای ابراز هویت و از سوی توان قانع کردن دیگران بخوبی از عهده بسیج زنان برای رای دادن برمی آیند.
'شرط موفقیت بسیج بانوان خانه دار به عنوان سرخط شبکه های اجتماعی است اغلب بانوان تلفن هوشمند دارند و از پیامک و شبکه های اجتماعی بخوبی استفاده می کنند.
فرد دیگری در شبکه های اجتماعی می گوید : از دانشجویان در فامیل غافل نشوید ،بیشتر دانشجویان بی نام و نشان هستند به جایی وصل نیستند به آنها تلفن بزنید و از آنها بخواهید که در انتخابات فعال بشوند و به آنها مسئولیت تشویق سرخط ها را بدهید.
دیگری کاسب های موفق فامیل و محله را سرخط تبلیغات انتخاباتی معرفی می کند که هرکدام ده ها مشتری دارند و فعال کردن این افراد به اندازه صد نفر از اعضای طبقه متوسط فرهنگی اهمیت دارد.
در یک کانال تلگرامی به بازار داغ عکس های یادگاری با نامزدها اشاره شده است ، هنوز عکس در حافظه دوربین ذخیره نشده شبکه های اجتماعی آن را انتشار می دهند.
'افراد تحصیل کرده و فنی هم با استفاده از امکانات روز دنیا دست به طراحی نرم افزار وبرنامه های مختلف می زنند تا آنها هم از قافله عقب نمانند .'
ساخت اپلیکیشن یکی از این کارهاست تا با استفاده از این فناوری نوین مردم بتوانند به صورت در دسترس با نامزد مورد علاقه با استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ درارتباط باشند.
استفاده از عکس و نوشته های ادبی هم امری معمول در گروه ها وکانال هاست و با در خدمت گرفتن توصیف ادبی و روایات مذهبی جذاب مخاطب را به طرف خود می کشند.
با همه این اوصاف، خلاقیت ها، نشاط و مشارکت اقشار مختلف در این برنامه ها جالب توجه است و بی شک فعالیت های در چارچوب قانون افراد در شکل های جذاب در مشارکت حداکثری مردم تاثیر گذار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر