صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

وزیر بهداشت: شبکه مراقبت‌های اولیه سلامت، قلب فعالیت‌های حوزه سلامت است

وزیر بهداشت وظیفه پایگاه های سلامت را آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر و واگیر بیان کرد و افزود: خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی باید توسط مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت به مردم ارائه شود.
کد خبر : 68366

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سیدحسن هاشمی، در نشست تصمیم گیری در خصوص الگوی واحد توسعه شبکه بهداشت شهری، شبکه مراقبت‌های اولیه را قلب فعالیت‌های حوزه سلامت بیان کرد و گفت: قلب فعالیت‌های وزارت بهداشت در همه بخش‌ها اعم از آموزش، پژوهش و درمان شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور است.


وزیر بهداشت با تاکید بر این که پژوهش و آموزش و درمان باید در خدمت شبکه بهداشتی کشور باشند، افزود: لازم است در خصوص ارائه خدمات به وحدت نظر برسیم و همه در خدمت شبکه قرار گیرند که برای تحقق آن باید همه اطلاعات هم‌سنگ شوند.


وی بر کیفی سازی خدمات شبکه های بهداشتی تاکید کرد و افزود: لازم است برای شبکه‌های بهداشتی شهری مدلی مناسب طراحی شود تا بازدهی خوبی داشته باشد.


وی با بیان این که مراکز جامع سلامت، مراکز ارائه خدمات درمانی هستند و نظام ارجاع را شکل می‌دهند، تاکید کرد: بهتر است در پایگاه‌های سلامت مراقبان سلامت حضور داشته باشند و پزشک در آنجا نباشد اما می‌توان در مراکز جامع سلامت از پزشک استفاده کرد، چرا که در شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مراکز جامع خدمات سلامت بدون پزشک نمی‌توانند پاسخگویی خوب و مناسبی داشته باشند.


هاشمی با تاکید بر ارتقاء توانمندی‌های مراقبان سلامت و افزایش سطح اختیارات آنها، گفت: لازم است اعتبار مراکز جامع خدمات سلامت را افزایش دهیم تا مردم بتوانند ۸۰ درصد خدمات را در این مراکز دریافت کنند.


وزیر بهداشت افزود: وظیفه پایگاه سلامت، آموزش و پیشگیری برای عدم ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و واگیر است.


هاشمی در ادامه پیشنهاد داد: ستادی با حضور معاونان درمان، بهداشت، آی تی، غذا و دارو، آموزش و توسعه و با حضور نمایندگان سازمان‌های بیمه گر و سازمان مدیریت برای رصد کردن اقدامات و کنترل هزینه‌ها با نظارت مستمر تشکیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر