صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

حمله هکرها به بهانه انتخابات

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به احتمال وقوع حمله‌های هکرها به سیستم‌های انتخاباتی گفت: یادمان باشد هکر‌ها همیشه برای حملات گسترده خود از سوژه‌های خاصی که موجب جلب توجه مردم می‌شوند، استفاده می‌کنند.
کد خبر : 68360

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سرگرد حمید کیانی در این رابطه افزود: از این‌رو با‌ توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات این موضوع می‌تواند سوژه خوبی برای هکرها در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی باشد تا بتوانند کاربران را فریب داده و با ایجاد صفحات اسپم آمار بازدید صفحاتی خاص را بالا ببرند و یا با بارگذاری لینک ها و کلیپ‌های جذاب انتخاباتی مرتبط با کاندیداها که نیاز به دانلود دارد، دستگاه‌های کاربران را به ویروس‌های طراحی شده آلوده کنند.


وی تاکید کرد: در روشی دیگر با راه اندازی سایت‌های نظرسنجی و یا طراحی اپلیکیشن‌های مختلف با عنوان تبلیغات انتخابات از کاربران می‌خواهند اطلاعات خود را وارد کرده و از این طریق اطلاعات شخصی شما را به سرقت برده و در مواقع مناسب از آنها سوءاستفاده کند. در واقع سیستم آنها به عنوان یک سیستم زامبی درنظر گرفته می‌شود و به وسیله آن حمله هایی به دیگر سیستم ها صورت می گیرد.


سرگرد کیانی در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: هموطنان عزیز تلاش کنند تا در استفاده از اخبار و اطلاعات انتخاباتی در دام هکرها گرفتار نشوند که این امر بسیار خطرناک بوده و ممکن است عواقب قانونی در پی داشته باشد.


وی تاکید کرد: دانلود فایل‌های مختلف از منابع نامعتبر سهم بسزایی در عملی شدن اهداف مجرمانه سودجویان فضای سایبر دارد. بنابراین کاربران عزیز نسبت به دریافت اطلاعات از منابع مختلف حساسیت بیشتری داشته باشند.


سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در جهت کاهش چنین اتفاقاتی به هموطنان توصیه کرد:


کاربران سعی کنند از رمزهای عبور قوی و پیچیده استفاده کنند.


از آنتی ویروسهای به روز و معتبر استفاده کنند.


کاربران در مواقع ضروری و نیاز کاری به اینترنت متصل شوند و در سایر مواقع از اتصال به اینترنت خودداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر