صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
در همایش کارگران، آینده اقتصاد ایران

رئیس‌جمهوری: دولت همه توان خود را برای رفاه کارگران شاغل و بازنشسته به‌کار می‌گیرد

رئیس‌جمهوری گفت: ما در شرایط سخت اقتصادی، فضای لازم را برای سلامت مردم در سراسر کشور فراهم کردیم و با کاهش هزینه‌های سنگین بیمارستانی، همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.
کد خبر : 68275

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌ حجت الاسلام حسن روحانی امروز -شنبه یکم اسفند‌ماه- در همایش «کارگران، آینده اقتصاد ایران» که با حضور کارگران نمونه و نمایندگان تشکل‌های کارگری برگزار شد، با بیان اینکه دولت یازدهم از ابتدای فعالیت، همه توان و تلاش خود برای رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق مسلم ملت ایران در صحنه جهانی به کار گرفت، اظهار کرد: تلاش دولت تبدیل ایران‌هراسی به ایران‌ستایی و ارائه چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان بود تا به این ترتیب دروازه صادرات کالاهای ایرانی نیز به روی جهانیان گشوده و امکانات مورد نیاز و مواد اولیه هم بدون پیچ و خم‌های نابجای تحریم وارد کشور شود.


رئیس‌‌جمهوری افزود: دولت کوشید فضایی را ایجاد کند تا محصولات ارزان‌تر و قابل رقابت‌تر با تولیدات جهانی در کشور تولید شود تا به این ترتیب، زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود.


روحانی با تاکید براینکه برداشتن مشکلات از پیش پای مردم، وعده دولت یازدهم به مردم بود، گفت: ما می‌خواستیم، کالای ایرانی بدون مشکلات تحریم به بازارهای جهانی صادر شود و توانستیم، خطر ریسک را برای صادرکنندگان، کاهش دهیم.


وی اظهار کرد: آنچه در برجام به انجام رسید این بود که زمینه فعالیت و کار در کشور فراهم و دیوارهای نابجای تحریم برداشته شده است و امروز نوبت حضور و تلاش کارگران و کارآفرینان است تا دست به دست یکدیگر دهند و در مسیر رونق اقتصادی و ایجاد وحدت و انسجام در کشور، برجام دوم را آغاز کنند.


رئیس‌‌جمهوری با تأکید بر اینکه همه باید در مسیر اشتغال جوانان تلاش کنند، گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم تا کارگران نه تنها نسبت به امنیت شغلی خود، بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود نیز مطمئن باشند.


روحانی راه ایجاد رونق اقتصادی در کشور و افزایش تولید را در کار، فعالیت، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی دانست و افزود: باید فرصتی را ایجاد کنیم تا در آن همه سرمایه‌های داخلی و خارجی در کشور مشغول به‌کار گرفته شوند.


رئیس‌‌جمهوری با اشاره به اینکه باید سرمایه و تکنولوژی به کشور وارد شود تا فضای کار و فعالیت برای کارگر ایرانی فراهم شود، افزود: دولت امروز زمینه این کار را فراهم کرد و همه باید با درک واقعیت شرایط امروز در مسیر رشد و پیشرفت کشور تلاش کنند.


روحانی با بیان اینکه امروز تهدیدها به فرصت تبدیل شده و آنهایی که از نام ایران ترس داشتند و برای فاصله گرفتن از ایران و ایرانی با هم رقابت می‌کردند، امروز برای نزدیک شدن به ایران و حضور و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه دارند، گفت: تجربه سال‌های پیش نشان داد که نفت بشکه‌ای 147 دلار نمی تواند مشکل اشتغال و رفاه مردم را حل کند و این در حالی است که امروز دولت کشور را با نفت حدود 30 دلاری نیز اداره می‌کند، اما در این شرایط، همه ملت با وحدت و اتحاد در سال همزبانی دولت و ملت در کنار یکدیگر قرار دارند.


رئیس‌‌جمهوری با تأکید بر اینکه می‌توانیم بدون اتکا به نفت و با کار و فعالیت و صادرات کالای غیرنفتی کشور را اداره و رونق اقتصادی ایجاد کنیم، افزود: ما در شرایط سخت اقتصادی، فضای لازم را برای سلامت مردم در سراسر کشور فراهم کردیم و با کاهش هزینه‌های سنگین بیمارستانی، همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.


روحانی افزود: دولت طی سه سال گذشته در تنظیم لایحه بودجه به گونه‌ای عمل کرده است که اضافه حقوق کارمندان و کارگران برای اولین بار از تورم سالانه در کشور بیشتر باشد و حقوق کارگران بازنشسته در طول این سه سال حدود 65 درصد افزایش یافته است.


رئیس‌‌جمهوری با بیان اینکه دولت همه توان و تلاش خود را برای رفاه کارگران شاغل و بازنشسته به‌کار خواهد گرفت، بر عدم تضییع حقوق کارگران زن در شرایط مساوی کار با مردان تأکید کرد و افزود: امروز در کشور شرایطی داریم که می‌توانیم با کار و تلاش و جذب سرمایه و تکنولوژی، رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی و پیشرفت را در کشور شاهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر