صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
در جمع اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی انتخابات

رئیس مرکز فقه حکومتی کشور: بیان نظرات متفاوت مستلزم تقدیس یا تهمت‌پراکنی نیست

رئیس مرکز فقه حکومتی کشور گفت: بیان نظرات متفاوت مستلزم تقدیس عده ای از افراد و تهمت به گروه دیگر نیست. اگر لازم است حرف خودمان را بلند بگوییم، این به معنای خفه کرن صدای دیگران نیست.
کد خبر : 68045

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، یحیی صالح‌نیا در جمع اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی انتخابات گفت: نماینده مجلس در درجه اول باید عشق خدمت داشته باشد و انگیزه و هدف اصلی او ورود به عرصه خدمت و پیگیری کارها و مشکلات مردم و تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم باشد و بداند بیان نظرات متفاوت مستلزم تقدیس عده‌ای از افراد و تهمت به گروه دیگر نیست.


وی افزود: در کشور ما خیلی از قوانین به سرعت تغییر می‌کنند و خیلی از قوانین همه جانبه وضع نشدند و گاهی اوقات در قوانین به برخی از اقشار اجحاف می‌شود. بنابراین نمایندگان نه تنها باید با قانون اساسی و داخلی آشنا باشند، بلکه باید اصول قانونگذاری را بدانند و این اقتضا می‌کند یا تحصیلات حقوقی داشته باشند و یا مطالعات جدی در زمینه حقوق و علوم سیاسی داشته باشند.


صالح‌نیا خاطر نشان کرد: بزرگترین مثال برای نمایندگانی که از قانون اساسی کشور اطلاع نداشتند و با سهل انگاری وارد مجلس شدند، مجلس ششم است که در این مجلس شاهد بودیم نمایندگان بدون اطلاع از اصل 110 قانون اساسی و سایر اصول حاکم بر قانون اساسی، مجلس و امور کشور را به تعطیلی کشاندند و باعث اعتراض گسترده مردم نسبت به وضعیت این مجلس شدند.


رئیس مرکز فقه حکومتی کشور تاکید کرد: هر چند مردم ایران در طول سه دهه اخیر متوجه شده‌اند که چه کسانی به فکر ملت هستند و چه کسانی فقط شعار می دهند و زمانی که کار را به دست می‌گیرند از مردم فاصله گرفته و با روحیه اشرافی‌گری خود حتی حاضر نیستند در بین مردم حاضر شوند، اما با این حال ضرورت دارد فیلم‌ها و مستنداتی از تاریخ معاصر ایران تهیه شود تا نسل‌های آینده هم از وضعیت کشور با خبر باشند و خادمین واقعی ملت را بشناسند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات
ارسال نظر