صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

فرانس 24: «نتانیاهو» برای ایجاد اخلال در روند مذاکرات هسته‌ای به آمریکا رفت/ توافق هسته‌ای نزدیک است

شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی سفر «نخست‌وزیر» اسرائیل به واشنگتن در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران را با هدف ایجاد اختلال در روند مذاکرات دانست و از نزدیک بودن توافق هسته‌ای خبر دارد.
کد خبر : 6793

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «فرانس 24» در گزارشی به بررسی روند مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت: با وجود حزن و ناراحتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از دستیابی «توافق بد» با ایران، مذاکرات هسته‌ای ایران احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی به نتیجه خواهد رسید و این در حالی است که «نتانیاهو» روز دوشنبه با هدف پیشگیری از وقوع چنین سناریویی عازم واشنگتن شد.


به‌عقیده منتقدان، تنها هدف «نتانیاهو» از این سفر که موجبات نگرانی و دل‌مشغولی افکار عمومی اسرائیل و غرب را فراهم کرد، بر هم زدن و ایجاد اختلال در روند مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ درباره برنامه هسته‌ای ایران است، این در حالی‌است که در مقابل، سیاست گشایش «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران وجود دارد که توافق با تهران را در اولویت مطلق کاری خود قرار داده است.


«فرانس‌24» گزارش کرد: «نتانیاهو» همچون پادشاهی‌های نفتی خلیج‌فارس، از سویی معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران با هدف دستیابی مخفیانه این کشور به سلاح هسته‌ای صورت می‌گیرد و از سوی دیگر مدعی آن است که توافق حداقلی با ایرانی‌ها مانع از دستیابی آن‌ها به سلاح اتمی نمی‌شود. به عبارت دیگر، به اعتقاد «نتانیاهو» تنها گزینه نظامی قادر به حصول نتیجه علیه جمهوری اسلامی ایران است که وی بارها و بارها آن را به تلاش برای نابودی اسرائیل متهم کرده است، ولی اظهارات روز دوشنبه «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا که خوشبینانه‌تر از حد انتظار بود، بار دیگر موجبات تقویت و تشدید سوءظن و بدگمانی «نتانیاهو» را فراهم کرد.


«جان کری» در این اظهارات، خوش‌بینانه اعلام کرد: احتمال دستیابی به توافق تا 31 مارس وجود دارد ولی تضمینی برای آن نیست. ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم اما هنوز راه درازی در پیش است. تا زمانی‌که همه چیز حل شود هیچ چیز منعقد نخواهد شد.


«فرانس 24» در گزارش خود آورده است: چنانچه توافق سیاسی تا 31 مارس به دست آید، دو طرف تا اول ژوئیه برای نهایی کردن جزئیات فنی فرصت خواهند داشت.


دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا در «مونترو» سوئیس روز گذشته (سه‌شنبه) دومین روز خود را با دیدارهای دو و چند جانبه در حالی پایان برد که سومین دور آن هم‌زمان بود با سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا. این سخنرانی از یک ماه پیش حاشیه‌های زیادی به راه انداخته بود.


دومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در «مونترو» سوئیس در حالی جریان داشت که «نتانیاهو» در کنگره به دروغ‌پردازی‌های تکراری خود برای ایجاد اختلال در روند مذاکرات و ممانعت از دستیابی به توافق جامع مشغول بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر