صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد؛ بخش خصوصی نیازمند کمک دولت برای پس گرفتن بازار جهانی فرش دستباف

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران به حضور دولت در تبلیغات فرش دستباف تاکید کرد و گفت: برای پس گرفتن بازار فرش دستباف نیازمند حضور فعال و حساب‌شده تبلیغاتی هستیم.
کد خبر : 67830

رضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا عنوان کرد: پس از رفع تحریم صادرات فرش ایران به آمریکا مانع بزرگی از سر راه این صنعت برداشته شد.


وی به لزوم استراتژی مدون و حساب شده برای بدست آوردن بازار فرش دستباف ایران در جهان اشاره و اظهار کرد: صادرات فرش یک امر بسیار مهم است که در این حال در سال‌هایی که در تحریم به سر می‌بردیم صدمه فراوان دیده است و دولت باید برای بدست آوردن جایگاه گذشته این صنعت در جهان به فعالان حوزه فرش دستباف کمک کند.


میری ادامه داد: متاسفانه صنعت فرش ایران در دو دوره تحریم شد که مرحله اول مربوط به قبل از سال 2000 بود و مرحله دوم نیز از سال 2010 به بعد بود که حدود پنج سال به طول انجامید.


وی به تحریم‌های بانکی و مشکلات مبادلات پولی اشاره و تاکید کرد: این نوع از تحریم‌ها نیز به صادرات فرش ایران نه تنها به آمریکا بلکه به کشورهای غیرآمریکایی نیز صدمه وارد کرد.


این فعال حوزه فرش دستباف ضمن تاکید بر اینکه تحریم‌ها به طور کلی تاثیرات منفی بسیار شدیدی بر صادرات فرش ایران گذاشت، افزود: می‌توان گفت که پیکره صادرات فرش دستباف ایران بسیار صدمه خورده و تضعیف شده است.


وی با بیان اینکه اکنون این صنعت نیازمند یک تقویت اساسی است، تصریح کرد: به همین دلیل دولت باید فکری به حال صنعت فرش دستباف ایران بکند.


میری عنوان کرد: به نظر من رشد اصلی این استراتژی منوط به تبلیغات گسترده‌ای است که از عهده بنگاه‌های بخش خصوصی خارج بوده و در این شرایط است که دولت باید برای تبلیغات مجدد ورود پیدا کند.


وی ضمن تاکید بر این نکته که دولت برای بازپس‌گیری جایگاه‌هایی که از دست داده‌ایم باید وارد عمل شود، خاطر نشان کرد: در غیاب پنج ساله اخیر ما و پیش از آن بازار را به رقبا واگذار کرده بود‌ه‌ایم و اکنون برای اینکه بازار را پس بگیریم باید حضور فعال و حساب شده تبلیغاتی داشته باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرش دستباف
ارسال نظر