صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
به میزبانی واحد اراک صورت گرفت

برگزاری جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با توجه به دستور کار جلسه به منظور بحث و بررسی در خصوص مهم‌ترین موضوعات آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، پژوهشی، اداری و مالی، ورزشی، عمرانی و ... در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک برگزار شد.
کد خبر : 67504

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، در این جسله دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، بهروز بهرامسری رییس دبیرخانه هیأت امنای استان، رؤسای شوراهای تخصصی استان و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاهی استان حضور داشتند.


دکتر علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیأت امناء و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در آغاز جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و سال‌روز ولادت حضرت زینب (س) از تشریک مساعی آنان در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر نمود.


رییس شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به فعالیت گروه بازرسی استان و بازدید از واحدها و مراکز دانشگاهی استان اشاره کرد و ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع، از رؤسای واحدها و مراکز آموزشی خواست تا اقدامات ضروری و اصلاحی مربوطه را در اسرع وقت به عمل آورده و از نتیجه آن دبیرخانه هیأت امنای استان را مطلع سازند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تأکید بر برگزاری تمام جلسات شوراها و کمیته‌های مختلف واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: برگزاری این جلسات و کمیته‌ها به شناخت دقیق مسائل و مشکلات احتمالی واحد کمک می‌کند و در نتیجه می‌توان نقاط ضعف و قوت واحد را به خوبی شناسایی نمود و به صورت مؤثرتری در مسیر اهداف تعیین‌شده دانشگاه گام برداشت.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در ادامه سخنان خود خطاب به اعضای کمیسیون‌های چندگانه هفتادمین اجلاس سراسری دانشگاه آزاد اسلامی بر جدیت و پی‌گیری موضوعات مطرح شده در این جلسه تأکید نمود.


وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات هیأت رییسه در واحدها و مراکز دانشگاهی اظهار داشت: با برگزاری منظم و هدف‌مند جلسات هیأت رییسه و با نگاه به ضوابط و مقررات جاری دانشگاه، می‌بایست در خصوص آن دسته از فعالیت‌های واحد که به مصوبه نیاز دارند، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری گردد و مراقبت به عمل آید که تمامی این اقدامات کاملاً هم‌سوی چشم‌انداز و سند پیش روی دانشگاه باشد. هم‌چنین بررسی فعالیت‌ها و اقدامات جلسه قبل و ارزیابی میزان پیشرفت مصوبات پیشین در هر جلسه الزامی است.



رییس واحد اراک با تأکید بر برگزاری تمام جلسات شوراها و کمیته‌های مختلف واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: برگزاری این جلسات و کمیته‌ها به شناخت دقیق مسائل و مشکلات احتمالی واحد کمک می‌کند و در نتیجه می‌توان نقاط ضعف و قوت واحد را به خوبی شناسایی نمود و به صورت مؤثرتری در مسیر اهداف تعیین‌شده گام برداشت.


دکتر علیرضا نظام‌آبادی با اشاره به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع و خدمات‌رسانی به موقع به دانشجویان، از رؤسای واحدها و مراکز آموزشی خواست تا در زمان مرخصی، مأموریت و یا عدم حضور در محل کار خود، حتماً طی نامه‌ای رسمی جانشین خود را به مرکز استان معرفی نمایند تا در انجام امور مربوطه خللی وارد نگردد.


رییس شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به حضور تمام‌وقت رؤسا و معاونان آنان در واحد به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مستقیماً توسط دفتر ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد، اشاره نمود و گفت: رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان می‌بایست تمامی اهتمام خود را در این خصوص با توجه به مقررات مربوطه و تعهدات مسؤولانه به کار گیرند و ضمن حضور تمام‌وقت خود در واحد، بر حضور تمام‌وقت معاونان و هیأت رییسه نیز نظارت مؤثری داشته باشند. تلاش شبانه‌روزی و بی دریغ مسؤولان واحدها، جزئی از تعهدات پذیرش مسؤولیت واحد و معاونت‌های مختلف واحدهاست و پاسخ‌گویی مداوم و به موقع به دانشجویان از یک سو و سازمان مرکزی از سویی دیگر از جمله مهم‌ترین وظایف آنان به شمار می‌رود.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در اظهار داشت: رمز پیشرفت و کسب موفقیت هر دانشگاه ، حضور مستمر و نظارت مؤثر رییس واحد و معاونان وی بر حوزه های مختلف دانشگاه بوده و عدم توجه به این موضوع خطری جدی برای توفیق واحدها و مراکز استان محسوب می‌شود.


دکتر علیرضا نظام‌آبادی در پایان جلسه ضمن قدرانی مجدد از زحمات رؤسای محترم واحد ها ومراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، پی‌گیری مجدانه و اندیشمندانه آنان را در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی خواستار شد.


در ادامه جلسه با نگاه به برگزاری اجلاس سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ‌های 28 و 29 بهمن ماه و با در نظر گرفتن فعالیت کمیته‌های چندگانه در این اجلاس، مهم‌ترین موضوعات حوزه‌های مختلف واحدها و مراکز آموزشی استان که از سوی خود آنها پیشنهاد شده بود، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و پس از اولویت‌بندی این موضوعات، مقرر شد رؤسای محترم واحدها و مراکز دانشگاهی که در کمیته‌های مربوطه عضو هستند، این موضوعات را در اجلاس فوق مطرح و پی‌گیری نمایند.



شایان ذکر است در حین بررسی موضوعات حوزه‌های مختلف اجرایی واحدها و مراکز دانشگاهی، با توجه به حضور رؤسای شوراهای آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، پژوهشی، اداری و مالی، زنان فرهیخته و ... در جلسه، کلیه نکات مهم این موضوعات لحاظ شده و با نگاهی نسبتاً دقیق و کامل مباحث بازنگری شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر