معرفی مسئول متخلف بیمارستان شهدای تجریش به هیات تخلفات/ عذرخواهی وزارت بهداشت از مردم
ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد برخورد ناشایست یکی از پرسنل بیمارستان شهدای تجریش با مراجعان اظهارکرد: باید چنین مواردی را در دو سطح مورد بررسی قرار دهیم. افراد در بدترین حالتهای ممکن مانند فشار روحی و عصبی و بیماری به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه میکنند بنابراین باید پرسنل و کارکنان وزارت بهداشت و مراکز درمانی را به نحوی آماده کنیم که بتوانند خود را با شرایط سخت بیمار منطبق کرده و به بیمار و همراهان آرامش دهند باید بدانیم که این کار سخت و دشوار و البته امکان پذیر است و جزو وظایف ما محسوب میشود.
وی افزود: در این حالت دستهای از پرسنل به دلیل فشار کاری و خستگی بیش از حد، رفتار تندی با مردم دارند و برخی دیگر نیز به طور کلی برخورد تند دارند و اصول اخلاقی را رعایت نمیکنند. موردی که در بیمارستان شهدای تجریش مشاهده شد به هیچ وجه نمی تواند قابل پذیرش باشد زیرا هر چقدر هم که فشار کاری بالا باشد اما اصل احترام به ارباب رجوع و بیمار باید رعایت شود.
حریرچی در مورد نحوه برخورد با پرسنل بیمارستان که با مردم برخورد ناشایست دارند، گفت: برای برخوردهای قانونی و لازم پیش بینیهای لازم هم در قانون و هم در اختیارات مسئولان دانشگاهی ما درنظر گرفته شده است و روسای دانشگاه ها و مسئولان بیمارستان در این زمینه اختیار دارند. علاوه بر آن باید با آموزش کارکنان و پرسنل و همچنین تامین تعداد نیروی انسانی مناسب بتوانیم به این مشکل فایق آییم.
وی افزود: این فرد متخلف قبلا در بیمارستان جا به جا شده است و هم اکنون نیز پرونده وی در اختیار کارگزینی دانشگاه قرار دارد و این فرد به هیات تخلفات معرفی شده است. بررسی پرونده در هیات تخلفات زمان میبرد، برهمین اساس تا زمان نهایی شدن حکم این فرد از سوی هیات تخلفات، وی در هیچ مرکز و قسمتی از بیمارستان مشغول فعالیت نیست.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ما از همه مردم ایران به ویژه افرادی که در آن لحظه در بیمارستان حضور داشتند عذرخواهی می کنیم.
به گزارش آنا، در روزهای اخیر فیلمی از برخورد ناشایست یکی از پرسنل بیمارستان شهدای تجریش در فضای مجازی منتشر شد که واکنشهای بسیاری به همراه داشت. زیرا مسئول مربوطه در بخش پذیرش بیمارستان پس از مشاهده حجم انبوه ارباب رجوع به آنان اهانت کرده و جملات ناشایست به آنان میگوید و حتی به شماره تلفن گزارشها و شکایتهای نصب شده بر دیوار بیمارستان اشاره کرده و از مردم میخواهد در صورت نارضایتی با شماره شکایات بیمارستان تماس گرفته و گزارش دهند.
انتهای پیام/