صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
برترین‌های نهمین جشنواره فرهیختگان(33)/

رئیس محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس

رئیس محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس
کد خبر : 670482

رئیس محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس
ضمن تبریک مجدد


بفرمایید که؛
دلایل برتری باشگاه واحد شهر قدس و کسب رتبه در جشنواره فرهیختگان را تشریح کنید.
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان شهر قدس ازسال 1386 در واحد شهرقدس راه اندازی شده و از سال 1397 تعداد اعضای باشگاه پژوهشگران با سیاستها و تدابیر اتخاذ شده از حدود 20 نفر به بالغ بر 1000 عضو در سال 1401رسیده است. به منظور تقویت زیر ساخت و فراهم آوردن فضای بهتر برای اعضا، در سال 97 سه کارگروه در حوزه امور خیریه، محیط زیست و کشاورزی و همچنین هنر ومعماری با همت دانشجویان تاسیس و به منظور معرفی باشگاه و فعالیتهای آن نمایشگاههای معرفی دستاوردهای باشگاه و تشریح فعالیتها و نحوه حمایتها از اعضا به صورت فصلی در محوطه دانشگاه و ورودی دانشکده ها برگزار گردید. به تدریج با اضافه شدن انجمن های علمی به بدنه باشگاه ، تعداد انجمن ها از چهار انجمن به یازده انجمن افزایش داده شد که ازین تعداد 9 انجمن در ارزیابی عملکردهای سال 1400 توسط ستاد مرکزی باشگاه به عنوان انجمنهای علمی با گرید A+ در سطح کشور انتخاب گردیدند. از سوی دیگر باشگاه موفق به اخذ رتبه اول ملی  بین 680 باشگاه پژوهشگران در ارزیابی سه ساله نهمین جشنواره ملی فرهیختگان گردید.
از دلایل موثر در برتری این باشگاه می توان به وجود اعضا و انجمن های فعال، نظارت دقیق دفتر باشگاه روی عملکرد انجمنها به تفکیک و بررسی گزارش های ماهانه انجمنهای علمی و تحلیل نقاط قوت و ضعف، همکاری با اساتید فعال و علاقمند در هدایت دانشجویان، برگزاری دوره های آموزشی در قالب سمینار و کارگاه عملی و کاربردی، آموزش تیم ستادی متشکل از دانشجویان توانمند و آموزش اصول مدیریتی جهت نظارت بر عملکرد انجمنها و راهبری آنها در حوزه امور اجرایی، برگزاری جلسات هدایت شغلی و آموزش کارآفرینی به صورت فصلی، برگزاری انواع مسابقات، استارت آپ ها و ایده آرا جهت شناسایی نخبگان، تشکیل هسته های فناور و هدایت آنها به مرکز رشد واحد، حمایت از پروژه های تحقیقاتی، مقالات و کتب نگارش شده، عقد تفاهم نامه با سازمانها و نهاد ها جهت تسهیل بکار گیری دانشجویان به عنوان کارآموز و یا بهره برداری از امکانات آن سازمان، اجرای پروژه های برون دانشجویی به منظور اشتغال زایی برای دانشجویان، نظارت و مدیریت قوی دفترباشگاه پژوهشگران روی دفاتر انجمنها و عملکرد های گروهی دانشجویان و دفتر امورخیریه و جهادی به منظور هدایت بهتر آنها از سری فعالیتهای انجام شده توسط این باشگاه می باشد.
 خلاصه‌ای از تازه ترین فعالیتها و برنامه های باشگاه را بیان کنید.
علاوه بر فعالیتهای مرسوم قبل مانند برگزاری مسابقات در سطوح مختلف استانی و ملی، ایده آرا، استارت آپ، برگزاری کارگاههای تخصصی، سمینار و همایش، فعالیتهای جهادی و خیریه و تعامل با سازمانها و نهاد های شهری به منظور اخذ پروژه های برون دانشگاه برای دانشجویان، عقد تفاهم نامه های همکاری، برپایی نمایشگاهها و ...باشگاه در دو سال آتی برنامه ریزی جهت تقویت زیر ساخت های ارتباطی با صنعت و آماده سازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار و تقویت روحیه کارآفرینی انجام گرفته است.
مهم‌ترین و شاخص‌ترین فعالیت‌های اثرگذار باشگاه پژوهشگران جوان واحد متبوع شما چیست؟
در باشگاه این واحد در گام اول شناسایی و جذب استعدادها انجام می گردد و در ادامه حمایت و هدایت آنها در راستای امور اجرایی، پژوهشی و سپس کارآفرینی می باشد. در این باشگاه بستر لازم به منظور تقویت همه جانبه افراد در حوزه های امور اجرایی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی، صنعتی و کارآفرینی فراهم می باشد و به مرور هر فرد با تعامل با باشگاه و فعالیت موفق به کشف توانمندی و استعداد خود شده و در چند حوزه از زمینه های نامبرده شده فعالیت خود را افزایش داده و تقویت می کند. دو شاخصه مهم رشد و موفقیت که برای فرد و جامعه لازم است افزایش تعهد و تخصص افراد در کنار پرورش خلاقیت می باشد که در این مجموعه بدان توجه ویژه ای شده است.
همچنین از سری فعالیتهای متمایز صورت گرفته در این باشگاه می توان به راه اندازی خط تولید محصولات ضد عفونی کننده در سال 98 توسط اعضا باشگاه، مشارکت اعضا در راه اندازی سالن واکسیناسیون دانشگاه در سال 1400، اجرای بیشترین تعداد پروژه های برون دانشگاهی توسط اعضای باشگاه، برپایی نمایشگاههای معرفی محصولات و دستاوردهای اعضا در سطح شهر و دانشگاه اشاره نمود.


چه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌هایی را در پیش گرفته‌اید؟




با توجه به اینکه باشگاه این واحد در راستای تقویت زیر ساخت ها تا کنون موفق به افزایش پنجاه برابری اعضا گردیده و همچنین تیم های قوی دانشجویی و انجمنهای علمی به خوبی شکل گرفته است، لذا در برنامه 1401 و 1402 تمرکز باشگاه بر هدایت و تقویت بدنه هسته های فناور و همایت از تیم های شناسایی شده در ایده آرا ها و استارت آپ های سالهای قبل این باشگاه می باشد تا انشالله بتوان در راستای هدایت شغلی و کارآفرینی اعضا گام برداشت. این اقدام با توجه به سیاست های کلی کشور و دانشگاه آزاد، در حال حاضر می تواند در افزایش روحیه خودباوری جوانان و ایجاد شغل برای آنان بسیار موثر باشد.
تقویت روحیه همکاری گروهی و برگزاری نمایشگاههای دستاوردهای محصولات اعضای باشگاه که در قالب هسته های فناور مشغول به فعالیت می باشند دو ویژگی برجسته مثبت دارد. اول اینکه به اشتغال زایی وشناساندن محصول به جامعه آماری در دسترس کمک می کندو دوم ایجاد انگیزه  و جذب افراد دارای ایده به منظور مشارکت و همکاری یا تاسیس گروه های تحقیقاتی جدید که این موارد در راستای ایجاد هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه و به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجو انجام می پذیرد.


 افتخارات و جوایز ملی و بین المللی باشگاه در عرصه اختراعات و تولیدات علمی چگونه بوده است؟
باشگاه برتر کشور در ارزیابی سه ساله نهمین جشنواره ملی فرهیختگان در سال 1401-1400
اخذ درجه A+ توسط 9 انجمن علمی و دانشجویی در سال 1400 ( بیشترین تعداد انجمنهای درجه A+ در کل کشور توسط این باشگاه اخذ گردیده است)
اخذ رتبه دوم کشوری توسط انجمن علمی دانشجویی زبان انگلیسی در سال 1400
اخذ رتبه پنجم کشوری توسط انجمن علمی دانشجویی هنر ومعماری در سال 1400
اخذ درجه نخست ملی توسط انجمن علمی حقوق در سال 99 و قرارگیری کل اانجمنهای علمی این باشگاه در رتبه های زیر صد بین 3000 انجمن علمی دانشجویی در کل کشور
راه اندازی اولین خط تولید محصولات ضد عفونی کننده بهمن 98 با مجوز معاونت غذا و دارو



 آیا باشگاه متبوع شما دستاورد و محصول شاخصی دارد  و در دوره کرونا فعالیتی داشته اید؟
راه اندازی اولین خط تولید مواد ضد عفونی کننده در بهمن ماه 1398 توسط اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان
راه اندازی سوله واکسیناسیون در دانشگاه در سال 1400 توسط اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان (32 دانشجوی شاغل از طرف شبکه بهداشت به عنوان فعالیت


چنانچه مطلبی هست که در پرسش‌های مطرح شده به آن پرداخته نشده است، تشریح فرمایید.
سپاس از لطف و همکاری شما بزرگوار


انتهای پیام/

ارسال نظر