صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

از خودکشی تا کسب مدال برنز در آمریکا/ داستان عجیب زندگی مدال‌آور دوومیدانی جهان

دارنده مدال برنز دوی 400 متر در مسابقات قهرمانی جهان فاش کرد که سال گذشته دست به خودکشی زده است.
کد خبر : 670349

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان هم‌اکنون در شهر اورِگون در کشور آمریکا برگزار می‌شود و تا دو روز دیگر نیز ادامه دارد.


روز گذشته و در فینال دوی 400 متر مردان «ماتئو هادسون اسمیت» دونده 27 ساله بریتانیایی با زمان 44.66 ثانیه به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد. هادسون اسمیت پیش از این توانسته بود یک مدال برنز در مسابقات جهانی 2017، 2 طلا، 2 نقره و یک برنز در مسابقات قهرمانی اروپا کسب کند و در واقع یکی از ورزشکاران موفق کشورش محسوب می‌شود.


این دونده در حالی به مدال برنز رسید که زندگی مناسبی در طول سه سال گذشته نداشت و حتی دست به خودکشی هم زده بود. کنار گذاشته شدن توسط حامیان مالی، درد ناشی از مصدومیت‌های طولانی مدت، زندگی دور از خانواده در دوران شیوع کرونا و همچنین صورت‌حساب‌های پزشکی سنگین، همگی بر سلامت روان هادسون اسمیت تاثیر منفی گذاشته بودند. او حتی به یکی از دوستانش گفته بود که سال گذشته به پایان زندگی‌اش نزدیک شده بود، اما با حمایت خانواده و دوستان نزدیکش در موقعیت بهتری قرار گرفت و در نهایت توانست صاحب مدال برنز در مسابقات جهانی شود.



هادسون اسمیت گفت: «وقتی نام خود را به عنوان نفر سوم روی اسکوربرد دیدم، فقط روی زمین افتادم، چون سه سال قبل در یک «جهنم مطلق» بودم. سال 2018 برایم خوب بود و قهرمان اروپا شدم، اما بعد از آن شرایط طبق برنامه پیش نرفت. در سال 2019 دچار پارگی آشیل شدم و سپس همسترینگم پاره شد و از ناحیه لگن با مشکل مواجه شدم. سال 2020 سال شیوع کرونا بود و در 2021 هم مشکلات روانی بزرگی داشتم. بسیاری از مردم این را نمی‌دانند، اما من به معنای واقعی کلمه خودکشی کرد. همه کسانی که در اطرافم حضور داشتند -مربی، خانواده، دوستان و مدیر برنامه‌ها- بهترین پشتیبانم بودند، اما واقعیت این بود که من در طول دوران کرونا در آمریکا گیر کردم. من آمریکا را دوست دارم، اما می خواستم در کنار خانواده باشم.»


هادسون اسمیت ادامه داد: «به دلیل آسیب‌دیدگی و کنار گذاشته شدن، با بدهی بزرگی مواجه شده بودم و بیمه هم نداشتم. در آن شرایط به دنبال گرفتن گرین کارت بودم که درخواستم رد شد. اما مسائل به طرز مرموزی انجام شدند و حالا این مدال را دارم.


انتهای پیام/4146

انتهای پیام/

ارسال نظر