صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۰۱ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام محمدی:

غدیر نقطه افتراق حق از باطل است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه غدیر نقطه افتراق حق از باطل است، گفت: در دین مبین اسلام، مباحث مذهبی و تربیتی با یکدیگر تفاوت دارند.
کد خبر : 670180

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم جشن اعیاد غدیر و میلاد مبارک امام موسی کاظم(ع) که در سالن شهید عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با اشاره به فعالیت های مناسب در حوزه ی برنامه های مذهبی اظهار کرد: در حوزه مسائل تربیتی همچنان نیاز به کار فراوان و مهندسی شده داریم.


وی با تبیین عواملی که موجب سست شدن بنیان خانواده می شود پرداخت و افزود: یکی از مهمترین این عوامل بی توجهی به نیازهای اعضای خانواده است.


محمدی بیان کرد: نیازهای عاطفی و روانی از جمله اساسی ترین نیازهای آدمی اند و نقش اجتماعی همسر بودن در زندگی مفهوم و لازمه اش اینست که زوجین بایستی شریک نیازهای عاطفی یکدیگر نیز باشند و با حفظ حرمتها و احترام متقابل پیوند میان اعضای خانواده را مستحکم کنند.


وی تشریح کرد: بعضا دیده می شود که افراد در جامعه با پرستیژ و رفتار سنجیده عمل می کنند اما در داخل خانواده بسیار ضعیف عمل نموده و باعث گسست پیوندهای عاطفی میان اعضاء خانواده می شود.


مسئول نهاد رهبری در واحد همدان تاکید کرد: با تضعیف بنیان های خانواده، انزوای عاطفی بوجود می آید و این عامل نیز موجب طلاق عاطفی و نهایتا طلاق یا خدایی ناکرده بروز خطاها می شود.


وی از تحقیر، توهین و ایرادگرفتن نابجا به عنوان عوامل بازدارنده پیوندهای خانوادگی نام برد و افزود: وقتی افراد در بیرون از خانواده احترام دریافت می کنند اما در داخل خانواده تحقیر می شوند تمامی انسانها طبیعتا نسبت به این تحقیر و توهین واکنش نشان داده و نسبت به محیط خانواده سرد می شوند.


محمدی اظهار کرد: بداخلاقی های خانوادگی موجب می شود که اعضا به سمت جاذبه های بیرون از خانواده گرایش پیدا کنند


وی خاطرنشان کرد: بهترین نوع پوشش، بهترین رفتار، بهترین کلام، آراستگی حداکثری، بهداشت شخصی همه و همه بایستی در خانواده به نحو حداکثری رعایت شود.


این مقام مسئول اضافه کرد: بی احتیاطی در روابط فامیلی و دوستی مجاز نیست، چرا که عدم رعایت حریم خصوصی موجب ایجاد ارتباطات نامناسب و از بین رفتن حریم ها می شود.


وی تاکید کرد: حضور و ارتباط غیرضروری در جامعه نیز از عواملی است که موجب ایجاد سستی و ضعف بنیان خانواده می شود.


محمدی از عدم رعایت پوشش مناسب به عنوان یکی از دیگر عوامل سست کننده بنیان خانواده نام برد و گفت: ضرورت دارد در جامعه نمادهایی وجود داشته باشد که بتوانیم به راحتی به آن دسترسی داشته باشیم و موجب حفظ آرامش افراد در محیط اجتماعی شود.


وی خانواده را رکن بسیار مهم زندگی اجتماعی برشمرد و افزود: محصول تمامی زندگی ما آدمیان به خانواده هایمان راجع می شود.


در ادامه این مراسم که در سالن شهید عباسپور دانشکده هنر و معماری واحد همدان برگزار شد اجرای مراسم مرشد خوانی و ضرب زورخانه ای، برش کیک، اجرای تواشیح گروه منتظران و برگزاری مسابقات خانوادگی انجام شد.






انتهای پیام/

ارسال نظر