صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۷ - ۲۹ تير ۱۴۰۱
در جمع مسئولان مطرح شد؛

توجه ویژه مراکز دانشگاهی برای گسترش کلینیک‌های آموزشی

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رزن گفت: امروزه گسترش کلینیک‌های آموزشی در مراکز جامع دانشگاه و دانشگاه‌های مادر مورد توجه است.
کد خبر : 670044

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از همدان، احمد سهیلی‌مهدی‌زاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رزن و مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه گسترش کلینیک‌های آموزشی در مراکز جامع دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های مادر مورد توجه است. مخاطب این کلینیک‌ها بخش صنعت، ادارات، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و صنایع مختلف هستند؛ زیرا این سازمان‌ها نیاز به فعالیت آموزشی ضمن خدمت دارند.


وی افزود: از همه مسئولان و دست‌اندرکاران مرکز رزن سپاسگزاری می‌کنم و در سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی در این دانشگاه انجام شده که امیدوارم بتوانم ادامه‌دهنده این مسیر باشم. رسالت اصلی دانشگاه آموزش بوده و از دیرباز به این موضوع توجه شده و همچنان خواهد شد. باید تلاش کنیم در کنار سایر فعالیت‌های دانشگاه، آموزش را گسترش دهیم. امروزه جمعیت دانش‌آموزی کشور پایین آمده و تعداد ورودی دانشگاه‌ها نیز کاهش یافته و همین امر باعث شده، صندلی‌های خالی در دانشگاه وجود داشته باشد.



رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رزن تأکید کرد: ضرورت دارد در جذب دانشجو وقت کافی صرف کرد و به دنبال برنامه‌هایی در معرفی دانشگاه به جامعه هدف هستیم. می‌توانیم با همکاری استادانی که در مراکز و واحدهای مختلف هستند، آموزش را داشته باشیم و به ارائه خدمات بپردازیم. از ظرفیت مشاغل و صنایع مختلف می‌توان در راستای ارتباط با دانشجویان بهره برد. این آموزش‌ها می‌تواند کوتاه‌مدت، مختصر و مفید باشد و دانشجویان با بازار کار و آینده کاری خود آشنا باشند و هم اینکه لازم است آنها راه آینده کاری خود را بهتر ترسیم کنند.


سهیلی‌مهدی‌زاده ارتباط با پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را مهم دانست و عنوان کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های زیادی در این باره صادر شده که یکی از آنها طرح دستیار فناوری است. دانشجویان را به پارک‌های علم و فناوری معرفی می‌کنیم؛ زیرا باورمان این است دانشگاه به سمت حل مسئله و مسئله محور بودن حرکت می‌کند که باید آن را تسریع کرد. بخش دوم فعالیت‌ها ایجاد مرکز تحقیقاتی کشاورزی بوده و این مرکز در زمینه‌های مختلف کشاورزی فعالیت خواهد داشت که تصمیمات اولیه در این باره گرفته شده است.


فعالیت ۳۲۰ دانشجوی فعال مرکز رزن در ۹ رشته تحصیلی


رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رزن نیز گفت: این مرکز آموزشی اکنون ۳۲۰ دانشجوی فعال در ۹ رشته تحصیلی دارد که پنج رشته کاردانی و چهار رشته کارشناسی را شامل می‌شود. در ۳۸ ماه خدمت‌رسانی در دانشگاه و با وجود چالش بیماری کرونا، حداکثر تلاش را در راستای جذب حداکثری دانشجو مبذول داشتیم.



عباس فخرایی با تأکید بر اینکه در ایام کرونا شرایط آموزش مجازی و غیرحضوری فراهم شد و توانستیم از این عرصه چالشی هم به خوبی گذر کنیم اضافه کرد: همواره قدردان تلاش مسئولان وقت دانشگاه هستم و خدمت آقای سهیلی مهدی زاده، رئیس جدید مرکز رزن نیز تبریک و آرزوم توفیق برایشان دارم.


انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر