صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴

نتایج شگفت‌انگیز آزمایش پهپاد سریع و کوچک دارپا + ویدئو

دنیای پهپاد‌ها جهانی است که رقابت بر سر سرعت، اندازه، برد عملیاتی و تجهیزات قابل حمل در آن در جریان است اما پهپاد تازه دارپا در تمام این زمینه‌ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : 66900

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، دارپا، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا، برنامه‌ای به نام «سبک، سریع و خودکار» دارد که به‌طور مخفف FLA نامیده می‌شود و در آن تلاش می‌شود برمبنای پرنده‌های شکاری کوچک مانند قوش و شاهین، پهپادی با قابلیت بالا ساخته شود.


در سال 2014 میلادی یک نمونه از این پهپادها به نمایش درآمد اما از آن زمان تا امروز، دارپا دست روی دست نگذاشت و اکنون این غول دیوانه تکنولوژی دولت آمریکا، نمونه اعجاب‌آوری از پهپاد را در فضای بسته آزمایش کرده است.


کوادروکوپتر یا همان پهپاد چهار ملخ دارپا توانست در این آزمایش به سقف سرعت خود یعنی 45 مایل برساعت (70 کیلومتر در ساعت) دست یابد و در همین سرعت تصاویر با فوکوس مناسب مخابره کند.



این پهپاد همچنین توانایی مانور میان جعبه‌های موجود در انبار را با سرعت بالا به نمایش گذاشت. نکته جالب‌تر این بود که تمامی این مراحل و این کارها در شرایطی انجام می‌شد که این پهپاد حامل یک دوربین HD، رادار سونار و مکان‌یاب بود و به‌طور 100 درصد خودکار و بدون دخالت خلبان پرواز می‌کرد.


براساس اعلام، هنوز هیچ پهپادی با نسبت ابعاد، وزن و سرعت این پهپاد ساخته نشده است و دارپا قصد دارد با افزودن بر توانمندی مانور در محیط‌های کوچک و سرعت دور زدن و توان حمل بار، مراحل بعدی ارتقاء این پهپاد را طی کند.


سیستم هدایت این پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های پرواز خودکار ساخته شده تا امروز است و می‌تواند پایه‌ای برای سیستم‌های هدایت خودکار پهپادهای بزرگ و حتی جنگنده باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد دارپا
ارسال نظر