صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۱

سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی طراحی شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی شد.
کد خبر : 668563

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی، محصولی است که یک شرکت دانش‌بنیان در اختیار کشاورزان قرار داده است، محصولی که به زبان ساده در قالب اپلیکیشنی طراحی شده است که با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس‌های ماهواره‌ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می‌دهد.


زهرا طوفانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گفت: تاکنون هزار و ۴۰۰ کشاورز در این اپلیکیشن حساب کاربری ایجاد کرده و از آن در قامت یک ابزار کشت استفاده می‌کنند.


به گفته وی، این نرم‌افزار توانسته در قالب یک اپلیکیشن کاربردی موبایل به کمک کشاورزانی بیاید که نیاز به تحلیل‌های جزئی‌تر و پیچیده‌تری از مزارع خود دارند. کاربران این اپلیکیشن کشاورزانی با مزارع بیش از دو هکتار هستند اما هرچقدر مقدار مساحت زمین از این مقدار بیشتر باشد داده‌ها و آورده‌‎های نرم‌افزار ما برای کشاورزان بیشتر است و عملکرد مزرعه آن‌ها را بیشتر افزایش می‌دهد.


مدیر عامل شرکت گفت: سرویس‌هایی خارجی نیز وجود دارند که خدماتی مشابه با این اپلیکیشن را ارائه می‌دهند


وی اضافه کرد: در این اپلیکیشن بسته ای از خدمات ارائه می‌ شود که کشاورزان با استفاده از آن‌ها می‌توانند عملکرد مزرعه خود را بیشتر افزایش ‌دهند و هزینه را کاهش ‌دهند. این نرم افزار، به نوعی پایش مزرعه را برعهده دارد که به‌طور اختصاصی بر پایه سنجش از دور، اطلاعات مزرعه را واکاوی می‌کند و در اختیار کشاورزان قرار می دهد.


وی افزود: در واقع این نرم‌افزار وضعیت مزرعه را از آغاز کشت محصول تا پس از برداشت بررسی می‌کند و اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ را با پیام‌‍‌های در حساب کاربری کشاورز که بر گوشی او نصب شده نظیر میزان سلامت محصول، مقدار سبزینگی، عملکرد آن و ... را یادآور می‌شود.


به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، سادگی و آسانی استفاده از نرم‌افزار وجه دیگری از نقاط قوت آن است و تاکنون نیز هزار و ۴۰۰ کشاورز در جالیزان حساب کاربری ایجاد کرده‌اند.


طوفانی‌نژاد در ادامه گفت: اگر سازمان‌ها یا وزراتخانه‌هایی مثل وزارت جهاد کشاورزی در ترویج چنین محصولاتی بکوشند، باعث می‌شود که هم آمار تولید کشاورزان بالا رود و هم نمونه‌های خارجی که کارآمدی چندانی هم برای کشاورزان ایران ندارند، کنار روند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر