صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

آشنایی با سرویس‌های ریتنشن مارکتینگ نجوا

جذب مشتری جدید ۷ برابر گران‌تر از حفظ مشتری برای شما آب می‌خورد. شاید بپرسید چگونه مشتریان را حفظ کنیم؟ ساده است! شما می‌توانید با استفاده از ریتنشن مارکتینگ، کاربرانی را که فقط یک بار از شما خرید کردند، به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
کد خبر : 668313

به گزارش خبرگزاری آنا جذب مشتری جدید ۷ برابر گران‌تر از حفظ مشتری برای شما آب می‌خورد. شاید بپرسید چگونه مشتریان را حفظ کنیم؟ ساده است! شما می‌توانید با استفاده از ریتنشن مارکتینگ، کاربرانی را که فقط یک بار از شما خرید کردند، به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.


این بازاریابی مجموعه‌ای از استراتژی‌هایی است که برای حفظ مشتریان و راضی نگه‌داشتن آن‌ها اجرا می‌شود. واقعیت این است که مشتریانی که در حال حاضر دارید، سودآور هستند و ارزش آن را دارد تلاش کنید آن‌ها را در اطراف خود نگه دارید.


در این مقاله، شما را با این نوع از بازاریابی آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که سرویس نجوا چه ابزارهایی را برای انجام این بازاریابی به شما ارائه می‌دهد. در آخر از اینکه در چه مواقعی، باید از این نوع بازاریابی استفاده کنید، صحبت می‌کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراهی کنید.


ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی چیست؟


ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) یا بازاریابی بازگشتی، شکل جدیدی از بازاریابی است که روزبه‌روز در دنیای مارکتینگ، طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. تمرکز این بازاریابی روی مشتریان فعلی شماست تا با استفاده از استراتژی‌های مختلف، متعهد شوند و برای خرید مجدد، به فروشگاه شما بازگردند.


هدف اصلی بازاریابی بازگشتی این است که مشتریانی که در ابتدای قیف فروش با جلب‌ توجه و آگاهی از برند، به مشتری راغب (لید) و در نهایت خریدار تبدیل کرده‌اید را مجدد به قیف فروش بازگردانید. اغلب اوقات، چنین اقداماتی با ارائهٔ محتوای مرتبط و جذاب به مصرف‌کنندگان همراه است که می‌توانید برای شروع، از سرویس ریتنشن مارکتینگ نجوا کمک بگیرید.


بازاریابی بازگشتی تاثیرات مثبت زیادی مثل افزایش تعداد دفعات خرید، افزایش احتمال بازگشت خریدار، افزایش میانگین ارزش سفارش و کاهش فاصله زمانی خرید مشتری را به‌همراه دارد. افزایش این معیارها، به این معنی است که شما ارزش طول عمر مشتری (CLV) را افزایش می‌دهید که به سودآوری بلندمدت منجر می‌شود.


تاکتیک‌های ریتنشن مارکتینگ می‌تواند شامل فعالیت‌های زیر باشد:


ایمیل‌های خوشامدگویی شخصی‌سازی‌شده که به مخاطبان شما برای خرید محصول یا استفاده از خدمات کمک می‌کند؛


ارائهٔ پیشنهادهای ویژه برای مشتریان وفادار و ثابت؛


برنامه‌های وفاداری که به مشتریان برای خرید بیشتر پاداش می‌دهند؛


خبرنامه‌های معمولی که شامل ترکیبی از محتوای آموزشی و تبلیغاتی است.



نجوا؛ ارائه‌دهندهٔ سرویس‌های ریتنشن مارکتینگ


با کمک سرویس‌های ریتنشن مارکتینگ، می‌توانید مشتریان قبلی (مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده‌اند.) را بازگردانید و آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب کنید؛ بنابراین از طریق فروش مجدد، افزایش درآمد داشته باشید.


علاوه بر آن، برای افزایش نرخ بازگشت سرمایهٔ خود (ROI) و نتیجهٔ بهتر، می‌توانید از ابزارهایی که در اختیارتان قرار دارد، به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. از طرفی، تمام اطلاعات و داده‌های کمپین‌ها در اختیارتان گذاشته می‌شود تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و عملکرد بهتری داشته باشید.


شما می‌توانید از سرویس‌های مختلف نجوا مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی و پوش نوتیفیکیشن بهره ببرید. بیایید در بخش بعدی، به این سرویس‌ها نگاهی بیندازیم.



انواع سرویس‌های ریتنشن مارکتینگ


می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان مشتریان را برای خرید دوم، سوم یا بیشتر تشویق کنید؟ راحت است! یکی از سرویس‌های ریتنشن مارکتینگ را بسته به نیازتان انتخاب کنید:


سرویس ایمیل مارکتینگ


استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ، باعث می‌شود پیامتان را به‌شکل اثربخش به مخاطبان برسانید که در نتیجه به فروش بیشتر منجر می‌شود. برای اینکه کاربران را در جریان جزئیات برخی اتفاقات مثل معرفی محصولات جدید قرار دهید، بهتر است به سراغ این سرویس بروید. با نجوا می‌توانید انواع ایمیل‌های کمپین محور، اتومیشن و ترنزکشنال را طراحی و ارسال کنید.



برخی برخی از ویژگی‌های سرویس بازاریابی ایمیلی نجوا به شرح زیر است:



  • طراحی ایمیل راحت (Drag & Drop)

  • قالب‌های آماده و امکان طراحی قالب

  • API ایمیل

  • IP اختصاصی

  • ایمیل اتومیشن

  • گزارش‌گیری دقیق و تحلیلی

  • A/B تست


سرویس بازاریابی پیامکی


نجوا تنها سرویس پیامک ایرانی با قابلیت تِرَک کردن رفتار کاربران است. با استفاده از این سرویس می‌توانید به همه اپراتورها با تعرفه یکسان و بدون هیچ هزینه ثابتی پیامک ارسال کنید. همچنین برای بهینه‌کردن کمپین‌ها، به گزارش‌های دقیق و کاربردی نیاز دارید؛ پنل ارسال پیام کوتاه، اطلاعاتی از جمله میزان به مقصد رسیدن پیامک‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که با کمک آن می‌توانید نتیجهٔ بهتری از کمپین‌ها به دست آورید.



در ادامه ویژگی‌های این سرویس را معرفی می‌کنیم:



  • هدف‌گیری کاربران آفلاین

  • ارسال سریع و پنل ساده

  • کوتاه‌کننده لینک

  • شمارنده کلیک

  • خط اختصاصی

  • تنظیمات UTM


سرویس پوش نوتیفیکیشن


اگر به‌دنبال راهی برای ارسال پیام خود همراه با تصویر یا لوگوی برند، به کاربران آنلاین هستید، استفاده از سرویس پوش نوتیفیکیشن بهترین راه برای انجام این کار است. این ابزار به شما کمک می‌کند پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان به دست مخاطب برسانید و او را به‌سمت محصول یا خدمت موردِنظرش هدایت کنید.



از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پوش نوتیفیکیشن نجوا در اختیار کاربران قرار داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • امکان گروه‌بندی کاربران با تگ‌های مختلف

  • اضافه‌کردن دکمه‌ها برای عضوگیری

  • دکمهٔ اکشن نوتیفیکیشن

  • پوش ریکامندر


تا اینجای مقاله، شما با ریتنشن مارکتینگ و ابزارهای آن آشنا شدید. در ادامه، به شما می‌گوییم از بازاریابی بازگشتی در چه زمانی استفاده کنید.



چه موقع از بازاریابی بازگشتی باید استفاده کنیم؟


جذب مشتریان جدید گران‌تر از انگیزه‌دادن به مشتریان فعلی برای خرید مجدد است؛ اما این موضوع دلیل که شما برند و محصولات خود را به آن‌ها معرفی نکنید. یک کسب‌وکار برای افزایش مشتری جدید، باید با کمک این بازاریابی و استفاده از ابزارهای آن، استراتژی‌های کارسازی اجرا کند.


مشتریانی هستند که همیشه از شما خرید کرده یا از خدمات شما استفاده می‌کنند؛ در چنین شرایطی بهتر است از آن‌ها قدردانی کنید. این ارتباط را می‌توانید از طریق ابزارهای ریتنشن مارکتینگ مانند ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده به مشتریان وفادار عمیق‌تر کنید.


دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان سابق شما دیگر از شما خرید نکنند؛ اما مهم است که ریشه این موضوع را پیدا کنید. به عنوان مثال، شاید آن‌ها محصولی را با قیمت پایین‌تری پیدا کرده‌اند. در این مواقع، با کمک بازاریابی بازگشتی و ارائهٔ پیشنهادهای ویژه مثل تخفیف در خرید بعدی، می‌توانید مشتری را دوباره به خرید مشتاق کنید.


برای حفظ تعامل با مشتریان فعلی خود و برگرداندن آن‌ها به چرخهٔ خرید، می‌توانید از سرویس نجوا استفاده کنید. سعی کنید رضایت مشتریان فعلی را جلب کنید. مشتریان وفادار با تبلیغات دهان‌به‌دهان برای شما مشتریان جدیدی خواهند آورد.


جمع‌بندی


افزایش سودآوری کسب‌وکار شما با مشتریانی که از قبل دارید، راحت‌تر است. مشتریان وفادار نه تنها از برند شما بیشتر خرید می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید هم کمک می‌کنند؛ بنابراین همین حالا، برای حفظ مشتریان خود و افزایش وفاداری آن‌ها اقدام کنید.



انتهای پیام/ ر

انتهای پیام/

ارسال نظر