صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی البرز تأکید کرد؛

لزوم هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج بر ضرورت هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی تأکید کرد.
کد خبر : 668117

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری خلیل‌آباد در نشست با مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: ایجاد و توسعه اکوسیستم دانش، نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه می‌تواند تحول‌آفرین باشد که این مهم توسط اعضای هیئت علمی امکان‌پذیر است.


وی اضافه کرد: تحول با مهارت پایه کردن آموزش‌ها و ایجاد دانشکده‌های مهارت حاصل می‌شود و از این طریق می‌توان در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها پیشی گرفت و تحول ایجاد کرد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: دانشگاه در گام نخست بر محور دانش حرکت می‌کرد که باید با ایجاد تحول در گام دوم بر موضوع دانشگاه حل مسئله تلاش کرد و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی دنبال تحول در نظام آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، فرهنگی و تربیتی و اقتصادی بوده و این تحول باید هدفمند باشد و هر حرکت سطحی را نباید به حساب تحول گذاشت.


کلانتری خلیل‌آباد متذکر شد: تحول نیازمند حضور و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی است.


وی تأکید کرد: برای تحول باید طرح پویش را اجرایی کرد و ارتباط با صنعت می‌تواند تحولات اساسی در هر منطقه ایجاد کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه توضیح داد: تحول دیگر هدفمند کردن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در راستای حل مسائل جامعه و صنعت و نیازهای استان است و باید پایان‌نامه‌ها و تزهای دکتری را تقاضامحور کرده و مشوق‌های لازم برای استادان و دانشجویان مجری ایجاد و حتی برای استادان امتیازهای ویژه برای برخی از موضوعات مدنظر قرار داد.



کلانتری متذکر شد: محیط دانشگاه محیطی مشترک بوده؛ اما مختلط نیست و محیط اجتماعی، آموزنده و تعالی‌بخش برای ساختن زن و مرد است، بنابراین رسالت دانشگاه در اندیشه‌ورزی، آموزش و فرهنگ‌سازی برای فلسفه عفاف و حجاب بوده و باید با جریان‌ها و افرادی که حرکت ناشایست با ارزش‌های اسلامی دارند برخورد کرد و این موضوع تحول دیگری است که اعضای هیئت علمی، مدیران گروه، رؤسای دانشکده‌ها و همه می‌توانند در آن دخیل باشند.


وی تشریح کرد: باید در طرح آمایش و جذب رشته‌های جدید و پژوهش و فناوری دانشگاه، ارتباط با صنعت و ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی استان توسط استادان تقویت شود و علاوه بر افزایش حقوق سال جاری که ۳۶ درصد بوده، چنانچه اعضای هیئت علمی بتوانند در راستای درآمد غیرشهریه‌ای طرح و برنامه‌ای داشته باشند و درآمد پایدار ایجاد کنند، افزایش حقوق از محل درآمد غیرشهریه ای هم امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر