افزایش زمان رفع خرابیها و افت کیفیت شبکه مخابرات در صورت عدم اصلاح تعرفهها
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفهها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شده است که امور جاری و برنامههای توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است. که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان میشود. ادله این شرکت در بحث زیاندهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب و خرداد ۱۴۰۰ به سازمان تنظیم و این شرکت ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است. اما اکنون منتظر تایید فرمول تعرفهای جدید در ستاد تنظیم بازار هستیم.
وی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساختها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفهها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاستگذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزهای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل میشود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکههای آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه میدهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفههای مخابراتی ثابت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست میدهد، زمان رفع خرابیها بالا میرود و کیفیت شبکه افت میکند و ممکن است متوقف شود.
سلطانی در ادامه گفت: شرکت مخابرات در سالهای اخیر با سرمایهگذاریها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مدل تعرفهای جدید، مشوقهایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت هم استفادهای از خطوط ثابت دارند و هم بهرهبرداری از خط ثابت، امتیازی برای آنها تلقی میشود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.
انتهای پیام/۴۱۴۴
انتهای پیام/