صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۱

قیمت سئو سایت توسط شرکت‌ های سئو چگونه محاسبه می‌شود؟

امروزه بعد از چالش انتخاب شرکت سئو، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صاحبان سایت برای گسترش کسب‌وکار خود با انجام بهینه‌سازی سئو سایت با آن روبه‌رو هستند، تعرفه و قیمت سئو است.
کد خبر : 666479

به گزارش خبرگزاری آنا امروزه بعد از چالش انتخاب شرکت سئو، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که صاحبان سایت برای گسترش کسب‌وکار خود با انجام بهینه‌سازی سئو سایت با آن روبه‌رو هستند، تعرفه و قیمت سئو است.


اینکه هزینه انجام خدمات سئو سایت برای بهینه‌سازی آن در نهایت چقدر تمام می‌شود، مسئله‌ای است که باعث می‌شود صاحبان سایت تصمیم بگیرند که فرایند سئو سایت خود را انجام دهند یا انجام ندهند. اما نکته مهم قبل از دانستن تعرفه سئو این است که بدانید فرایند سئو سایت چگونه انجام می‌شود!



اصول انجام سئو سایت چگونه است؟


مراحل پیاده‌سازی سئو و بهینه‌سازی سایت شامل ۳ بخش اساسی می‌باشد:



بخش اول | سئو داخلی (seo on page)


سئو داخلی شامل اقدامات مستقیمی است که می‌تواند در وب‌سایت شما انجام شود تا رتبه آن در نتایج جستجو نمایش داده‌های مرتبط بهبود یابد. مثال‌ها شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای قابل‌مشاهده و برچسب‌های متا مانند عنوان صفحه، تصویر و توضیحات متا می‌باشد.



بخش دوم | سئو خارجی (seo off page)


سئو خارجی سایت به تمام فعالیت‌هایی که در خارج از سایت شما اتفاق می‌افتد تا رتبه‌بندی سایت شما را افزایش دهد و سئو بهتری برای سایت شما بسازد اشاره دارد که این فعالیت‌ها شامل لینک‌ها، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار و غیره می‌شود.


به‌عنوان‌مثال، اگر یک پست وبلاگ عالی بنویسید و یک اینفلوئنسر لینک آن را در صفحه خود قرار دهد درواقع شما با استفاده از اصول مارکتینگ، یک فعالیت سئو خارج از سایت انجام داده‌اید که همان مفهوم سئو خارجی را به دنبال دارد.


اما سؤال واقعی اینجاست که آیا سئو خارج از سایت به رتبه‌بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک می‌کند؟


درواقع سئو خارج از سایت به موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گوید که دیگران چه احساسی نسبت به وب‌سایت شما دارند. هرچه لینک‌های باکیفیت و نظراتی مثبت بیشتری در سایت شما ثبت شود احتمال اینکه گوگل سایت شما را در رتبه‌بندی بالاتری در نتایج جستجو قرار دهد بیشتر است. اما در کنار مفهوم سئو خارجی باید بدانیم که چه عواملی بر سئو خارجی مؤثر هستند.



بخش سوم | سئو تکنیکال (seo technical)


سئو تکنیکال به بهینه‌سازی سایت از نظر فنی اشاره دارد. برخلاف سئو داخلی و سئو خارجی که در آن‌ها بیشتر بامحتوا سروکار داریم، در سئو تکنیکال، اقداماتی را انجام می‌دهیم که مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، کدهای برنامه‌نویسی و... هستند.


هدف اول سئو تکنیکال این است که سایت را برای ایندکس سریع‌تر و خزش راحت‌تر موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنیم؛ بنابراین می‌توان گفت که هدف اصلی اجرای سئو تکنیکال در وب‌سایت، آماده‌کردن سایتی است که در مرحله اول برای ربات‌های موتور جستجو به‌راحتی قابل‌درک و بررسی باشد و در مرحله دوم سایتی که ساختار صحیحی داشته و کاربر از بودن در آن و کارکردن با بخش‌های مختلفش، لذت ببرد!


پس از آشنایی با ۳ بخش مختلف سئو باید بدانیم که مراحل انجام سئو سایت چگونه است!



فرایند سئو سایت چگونه انجام می‌شود؟


در این بخش ما به ۷ مرحله اصلی برای انجام بهینه‌سازی سایت می‌پردازیم!



مرحله اول | آنالیز سایت از نظر سئو


اولین قدم در مشاوره سئو و اجرای آن، آنالیز سایت‌های مختلف رقبا برای به‌دست‌آوردن نقاط قوت و ضعف آن‌ها است تا تصویری روشن از چگونگی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو در مقایسه با سایت‌های رقبا ایجاد شود. همچنین بررسی کامل و اولیه سایت‌ها، یک مرحله اجباری برای افزایش کارایی استراتژی سئو است زیرا مواردی که نیاز به بهبود دارند را نشان می‌دهند.



مرحله دوم | انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه و هدفمند


درواقع کلمات کلیدی، کلمه یا عباراتی هستند که کلیدواژه‌های اصلی کسب‌وکار شما هستند و کاربران با جستجوی این عبارات به محصولات، خدمات و وب‌سایت‌های مشابه با سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند.


هر صفحه در وب‌سایت شما باید مجموعه‌ای متفاوت از کلمات کلیدی را هدف قرار دهد تا محتوای صفحات با هم تداخل نداشته باشد. اما در کل این عبارات باید در یک راستا و با یک هدف باشند که همان ارتقای صفحه اصلی و کلمه کلیدی اصلی سایت شما می‌باشد. شما برای انتخاب کلیدواژه‌هایتان باید تحقیق کنید و مناسب‌ترین کلمه‌های کلیدی را انتخاب کنید.


انتخاب کلمات کلیدی برای سایت باید کاملاً هوشمندانه باشد و جوانب زیادی در این مورد باید رعایت شود. حتماً شما تابه‌حال این کار را انجام داده‌اید. اما اینکه چقدر این کار را هوشمندانه و به‌درستی انجام داده باشید مسئله اصلی است. زیرا تحقیق کلمه کلیدی برای یک کسب‌وکار بسیار اهمیت دارد اگر هوشمندانه و به‌درستی انجام شود می‌تواند قدم اصلی و مهمی برای موفقیت وب‌سایت موردنظر باشد و در زمان کم‌تری آن را به سوددهی برساند. برای اینکه شما به‌عنوان یک سئوکار بتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.



مرحله سوم | تولید محتوای باکیفیت


یکی دیگر از مراحل بهینه‌سازی و سئو سایت که می‌تواند نشان‌دهنده قیمت سئو برای شرکت سئو باشد، تولید محتوا است. محتوایی که تولید می‌شود باید باکیفیت و باارزش باشد، چرا که دنیای گوگل پر از محتوای بی‌کیفیت است.


بنابراین با فعالیت بیشتر و تولید محتوای باکیفیت که نسبت به رقبای خود بیشتر باشد، نشان دهید که سایت فعال‌تری دارید و هرچه محتواهای باکیفیت بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رتبه برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله‌های بیشتری در سایت خود منتشر کرده‌اید و هرکدام از این مقاله‌ها به‌صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ایجاد می‌کنند.



مرحله چهارم | بهبود تجربه کاربری


مرحله بعدی برای انجام خدمات سئو، تلاش برای جلب رضایت کاربر است. این موضوع مربوط به زمان ورود کاربر به سایت تا زمان خارج‌شدن آن از سایت است. می‌توان برای تجربه کاربری به موبایل فرندلی بودن سایت، طراحی UX و UI، بهبود سرعت سایت، بهبود نتیجه جی تی متریکس، دردسترس‌بودن خدمات و راحتی در سفارش و خرید، بخشی از امور مهم در مراحل انجام سئو سایت هستند.



مرحله پنجم | استفاده از استراتژی لینک‌سازی


انجام لینک‌سازی برای سایت به دو صورت داخلی و خارجی انجام می‌شود:


لینک‌سازی داخلی:


با استفاده از لینک‌سازی داخلی، شما می‌توانید رتبه سئوی سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه در نتایج جستجوی گوگل، در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. لینک‌سازی داخلی یعنی استفاده از استراتژی که بتواند صفحه‌ای از یک سایت را به صفحه‌ای دیگر از همان سایت، متصل کند! کاربران با استفاده از لینک‌های داخلی و کلیک بر آنها، می‌توانند به صفحه‌های مرتبط دسترسی داشته باشند. همچنین ربات‌های گوگل‌، سریع‌تر و راحت‌تر صفحات جدید را پیدا می‌کنند.


سایت بدون استراتژی دقیق برای لینک‌سازی داخلی، مشابه با یک هزار توی گمراه‌کننده است که نه برای گوگل و نه برای افراد کارایی لازم را ندارد.


تمام لینک‌هایی که در منوی اصلی سایت، ساید بار، محتوای صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر، هدر و سایر بخش‌های صفحه قرار می‌گیرند بر درک ارتباط صفحات و تعیین مسیر حرکت کاربر تأثیرگذار بوده و از انواع لینک‌سازی داخلی محسوب می‌شوند.



لینک‌سازی خارجی:


لینک‌سازی خارجی، انواع مختلفی دارد. اما آنچه که اهمیت دارد این است که از لینک‌سازی خارجی طبق اصول سئو برای سایت استفاده شود. زیرا استفاده از این لینک‌سازی، رتبه سئو و در نتیجه رتبه نتایج جستجوی صفحه اول گوگل بهبود میابد.


یک کلیدواژه برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل به‌خصوص زمانی که رقبای سخت و به نامی دارد علاوه بر بهبود سئو داخلی برای آن صفحه باید وضعیت سئو خارجی آن صفحه را هم بهبود دهیم. یکی از مهم‌ترین موارد که در بهبود سئو خارجی صفحات سایت شما اهمیت دارد آنالیز بک‌لینک‌های رقباست. برای اینکه وضعیت بک‌لینک‌های رقبای کلیدواژه مدنظر خود را در صفحه اول گوگل بررسی کنید می‌توانید از ابزار ahrefs استفاده کنید. با کمک این ابزار می‌توانید تعداد و تا حدودی کیفیت بک‌لینک‌هایی که رقبا دریافت کرده‌اند را آنالیز کنید.


به‌این‌ترتیب می‌توانید با یک استراتژی درست برای دریافت بک‌لینک برای صفحات سایت خود برنامه‌ریزی کنید و از ابزارهایی مثل رپورتاژ و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت سوشال سیگنال، انتشار پست در وبلاگ‌های مهمان، کامنت سازی در سایت‌های دیگر مثلاً سایت‌های فروشگاهی و ... بهره بگیرید.



مرحله ششم | بررسی عملکرد استراتژی سئو


فرایند انجام سئو سایت فرایندی طولانی‌مدت است که علاوه بر ارزیابی دوره‌ای ماهانه با استفاده از داده‌های قابل‌اعتماد و سیستم‌عامل‌های تجزیه‌وتحلیل مانند گزارش‌های گوگل آنالیتیکس، به تلاش‌های مستمر نیاز دارد.


معیارها و جنبه‌های اصلی برای ارزیابی سئو سایت می‌تواند شامل بررسی حجم ترافیک ارگانیک تولید شده در هر ماه، معیارهای تجربه کاربری (مدت‌زمان ماندگاری در سایت، میزان نرخ پرش و موارد دیگر)، تعداد لینک‌های ورودی باکیفیت و معیارهای تبدیل (بازده تولید شده، خریدهای انجام شده، نرخ بازگشت سرمایه ROI) باشند.


اما باید بدانیم که انجام خدمات سئو را می‌توانیم بر بهترین شرکت سئو بسپاریم تا بامهارت و تجربه‌ای که دارند، به بهترین سئو سایت را انجام دهند.



سخن آخر


به‌صورت کلی باید بدانید که اگر شما کسب‌وکاری دارید که به فکر گسترش آن از طریق سئو سایت هستید، باید به انتخاب شرکت سئو یا تیم متخصص سئو و همچنین قیمت‌های انجام بهینه‌سازی توجه داشته باشید.


منبع: نبض مارکتینگ



انتهای پیام/ ر

انتهای پیام/

برچسب ها: سئو سایت
ارسال نظر
نظرات بینندگان 1 نظر
mahdi
16:40 - 1401/06/15
اینکه چجوری میتونیم بهترین سایت رو برای خدمات سئومون انتخاب کنیم برام سوال بود و جوابش رو تو مقاله شما پیدا کردم خیلی ممنون ازتون...