صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

کاهش فارغ‌التحصیلان بیکار و بدون مهارت در گرو رفع موانع کارآموزی

کمره‌ای گفت: مادامی‌که موانع برای کارآموزی دانشجویان در محیط مشابه رشته خود از بین نرود و به‌طور عملی چیزی نیاموزند قطعا آمادگی ورود به صحنه کار را نخواهند داشت درنتیجه شاهد خیل عظیمی از دانشجویان بدون مهارت هستیم که تنها با مدرک تحصیلی به‌دنبال کار می‌گردند.
کد خبر : 665930

محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در رابطه با آموزش‌های مهارت‌محور و کارآفرین‌شدن دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: توجه به آموزش مهارتی و اینکه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاهی بتوانند علاوه‌بر توانمندی‌های تئوری و دانشی در صحنه عمل و اجتماع نیز موثر واقع شوند، جزء‌ برنامه‌های دانشگاه است اما با برنامه‌ریزی جدیدی که انجام داده‌ایم سعی در توسعه بیش از پیش آن در فعالیت‌های آموزش مهارتی و فعالیت‌های بین‌رشته‌ای و تخصصی داریم.


وی در رابطه با نقش کارآفرین‌شدن دانشگاه‌ها در اشتغال جوانان بیان کرد: موسسات انتظار دارند دانشجویان در بدو ورود یا بعد از فارغ‌التحصیلی همچون یک فرد باتجربه در آن موسسه موثر باشند و کار کنند اما این انتظار غیرمنطقی و دور از ذهن است زیرا فضایی در اختیار دانشجویان قرار نگرفته که بتوانند در رشته خود متخصص شوند لذا باید فرصتی به دانش‌آموختگان داده شود تا بتوانند با ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود بیشتر آشنا شوند.


معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجو باید پس از فارغ‌التحصیلی در رشته خود مهارت داشته باشد، اظهار کرد: نقش دانشگاه در این زمینه بسیار پررنگ است به این معنا که اگر دانشگاه‌ها بخواهند به رسالت خود برای پرورش دانشجو عمل کنند باید نیروهای خبره به لحاظ دانشی و تخصصی پرورش دهند تا در نهایت در فضای کاری نیز موفق باشند.


کمره‌ای افزود: مادامی‌که موانع برای کارآموزی دانشجویان در محیط مشابه رشته خود از بین نرود و از طریق چندین ماه کارکردن حین تحصیل به‌طور عملی چیزی نیاموزد قطعا آمادگی ورود به بازار کار را نخواهد داشت درنتیجه شاهد خیل عظیمی از دانشجویان بدون مهارت هستیم که تنها با مدرک تحصیلی به‌دنبال کار می‌گردند. از طرفی موسسات نیز از آن‌ها انتظار نیرویی متخصص دارند لذا برنامه‌ریزی‌های لازم در دانشگاه تهران انجام شده تا آموزش‌های مهارتی، کارهای عملی، آزمایشگاهی، حضور در صنعت و همکاری‌های حین تحصیل با موسسات را توسعه دهیم اما در این مسیر از کارفرمایان انتظار می‌رود که توقعات دور از ذهن و سابقه کار زیاد را ملاک جذب قرار ندهند.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر