صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
افشاریان تأکید کرد؛

لزوم پرورش انسان در تراز شهید چمران توسط دانشگاه‌ها/ شهیدی که نان و نام برایش مهم نبود

فرمانده ناحیه بسیج زرقان گفت: پرورش انسان در تراز شهید چمران در دانشگاه لازم است و این توقع بیجا نیست که بخواهیم دانشگاه جمهوری اسلامی عناصری مانند چمران را پرورش بدهد.
کد خبر : 665780

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زرقان، شهرام افشاریان در مراسمی که به مناسبت روز بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه پرورش انسان در تراز شهید چمران لازم است. این توقع بیجا نیست که بخواهیم دانشگاه جمهوری اسلامی در آینده عناصری مانند چمران را پرورش بدهد. او متفکرانه؛ عالمانه و دردمندانه زیست و عاشقانه رفت تا رسم دانشمندی و سلحشوری توأمان را به ما بیاموزد.


وی افزود: شهید چمران دنیا و مقام، نان و نام برایش مهم نبود؛ به نام کی تمام بشود، برایش اهمیتی نداشت. با انصاف، شجاع و سرسخت بود. با وجود لطافت، نازک‌مزاجی شاعرانه و عارفانه در مقام جنگ سرباز سخت‌کوش بود. او آب‌وآتش را با هم داشت. مرزهای علم و دانش را با تحقیق و پژوهش درنوردید و تراز انسانیت را با اخلاص و خداباوری، مردم‌داری و مدیریت جهادی تهذیب، سلوک، آشتی و شور و شعور ارتقا داده و اعتلا بخشید؛ چنانکه رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند: «استادان دانشگاه با صبغه خدایی بسیجی، مظهر ترکیب علم و ایمانند.»


فرمانده ناحیه بسیج زرقان اضافه کرد: شهید چمران منحصر به قرائت یک فرد، جریان و گروه خاصی نیست و برای شناخت او باید همه ویژگی‌هایش را دید و از نگاه حداقلی و تک‌بعدی به وی اجتناب کرد. شخصیتی ذوابعاد و جامع‌الاضداد که بررسی و واکاوی هر بعد آن خود نیاز به زمان دارد که هر بعد آن کتابی مستقل خواهد شد.


افشاریان شخصیت شهید مصطفی چمران و شهید حاج‌ قاسم سلیمانی را شبیه به هم دانست و بیان کرد: هر کدام با داشتن روحیات مذهبی و ولایی دارای روحیه و طبعی بسیار لطیف بوده و در بعد جنگاوری، مسلط به فنون و رموز نظامی و در صحنه نبرد حاضر و دارای بینش سیاسی قوی و بصیرت کامل بودند. تعابیر رهبر انقلاب درباره هر دو شهید بزرگوار این موضوع را تأیید می‌کند. رهبر انقلاب شهید چمران را این‌چنین توصیف کرده و همین تعابیر را نیز درباره شهید سلیمانی بیان کردند.


وی عنوان کرد: مسئولیت استادان در جهاد تبیین و جهاد نرم مسئولیت بسیار سنگینی است. همان‌طور که در بیانیه گام دوم هم تأکید شده انتظارات مقام معظم رهبری متوجه قشر دانشگاهی و جوان جامعه بوده و ایشان این قشر از جامعه را میانداران اصلی آینده خطاب می‌کنند. باید ابتدا با الگوبرداری از این دو شهید والامقام به خودسازی بپردازیم و با دسیسه‌های دشمنان و استکبار مقابله و با جهاد تبیین پیام انقلاب اسلامی که آماده‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) به دنیا برسانیم و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نورزیم.



به گزارش آنا، در پایان دیدار افشاریان از استادان بسیجی با اهدای تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی و تجلیل کرد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر