صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
قجری:

خبرگزاری آنا بازوی رسانه‌ای شرکت‌های فناور و خلاق در کشور است

مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: این خبرگزاری به‌‎عنوان بازوی رسانه‌ای شرکت‌های فناور، خلاق و گفتمان‌سازی در جامعه، رسالت خود دانست که با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه دستاوردهای علمی کشور را به متن جامعه منتقل کند. 
کد خبر : 665724

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی قجری، ظهر امروز ( ۱ تیر ۱۴۰۱) در آئین رونمایی از خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا که با حضور پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: خبرگزاری آنا از شروع سال ۱۴۰۱ با رویکرد جدیدی فعالیت‌های خود را شکل داده و به‌طور ویژه بر حوزه علم، فناوری و نوآوری تمرکز کرده است.


وی بیان کرد: اگر به تاریخچه حوزه علم و فناوری در دهه ۸۰ بنگریم می‌بینیم به‌اندازه‌ای که امروزه شتاب‌دهنده‌ها حائز اهمیت هستند و به‌طور ویژه بر آن تمرکز شده است در گذشته به این شکل نبود که تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در راستای نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان دانش‌بنیان نیز خالی از لطف نیست.


قجری بیان کرد: امروزه دستاوردها و محصولات شرکت‌های خلاق و فناور بخش مهمی از زنجیره تامین نیازهای خرد و کلان جامعه هستند و همه ما روزانه از محصولات و دستاوردهای یک شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپ در امورات شخصی زندگی استفاده می‌کنیم؛ اما چرا وقتی درباره توان علمی و فناوری کشور صحبت می‌شود، از اقتدار علمی ایران سخن به میان می‌آید، یا وقتی می‌گوئیم کشور ما در حال حرکت در لبه تکنولوژی است و در بسیاری از حوزه‌ها همپای کشورهای توسعه یافته جهان حرکت می‌کند، این گزاره‌ها برای بسیاری از مردم تعجب‌آور یا بعضا غیرقابل باور است؟ خبرگزاری آنا به‌‎عنوان بازوی رسانه‌ای شرکت‌های فناور، خلاق و گفتمان‌سازی در جامعه، رسالت خود دانست که با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا دستاوردهای علمی کشور را به متن جامعه منتقل کند.


مدیرعامل خبرگزاری آنا اظهار کرد: این خبرگزاری به‌عنوان جریان‌ساز اجتماعی و پشتیبان علم، فناوری و نوآوری کشور، در راستای آگاه‌سازی جامعه و جهان از دستاوردهای علمی قدم برداشته و در دو رویداد اینوتکس و عصر امید نیز توانست با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش به‌سزایی ایفا کند. رویداد ملی عصر امید به‌عنوان بزرگترین رویداد علمی و فناوری تاریخ کشور از ۸ تا ۱۱ خرداد با حضور هزار شرکت خلاق و نوآور، هزار استارت‌آپ و هزار زیرساخت آزمایشگاهی برگزار شد که بازدیدکنندگان از مشاهده این حجم از فناوری و قرار گرفتن فضایی دوستانه و تجاری‌سازی شده در کنار هم به وجد آمدند.


وی ادامه داد: در کنار این دو رویداد با همفکری دانشگاه آزاد اسلامی به نقطه‌ای رسیدیم که کشور به شتاب‌دهنده و حمایت از استارت‌آپ‌ها نیازمند است لذا ایده راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا شکل گرفت.


قجری عنوان کرد: مطالعات و آسیب‌شناسی از فضای فناوری و نوآوری، ما را به نقطه‌ای می‌رساند که ثابت می‌کند فاصله‌ و خلاء بین افکار عمومی جامعه و فضای نخبگانی و علمی کشور وجود دارد. آنا تنها خبرگزاری رسمی دانشگاهی است و تنها به دانشگاه آزاد اسلامی نیز منحصر نمی‌شود، بلکه در خبرگزاری آنا تمام فضای آموزش عالی و علمی کشور پوشش داده می‌شود و این رسانه نامی آشنا برای همه فعالان حوزه دانشگاهی و علمی است.


مدیر عامل خبرگزاری آنا در پایان افزود: این خبرگزاری مأموریتش را با توجه به نکات مطرح شده توسط مقام معظم رهبری، در حوزه اهمیت علم و فناوری، تعیین کرده است. در حال حاضر تعداد خانه‌های خلاق در کشور زیاد بوده اما تمرکز بر کسب‌وکارهای خلاق و رسانه کمتر است لذا در این مسیر از همه فعالان حوزه علم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی دعوت می‌کنیم که با ما همراه شوند زیرا به دنبال این هستیم که با به اشتراک گذاشتن این فرصت، آحاد جامعه از خدمات بهره‌مند شوند و به رشد عرصه‌های علمی کشور کمک کنیم.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر