موافقت با راهاندازی ۳ دانشکده مهارتی در استان بوشهر/ ۲ مدرسه عالی مهارت فعال میشوند
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بوشهر، مدارس عالی مهارتی فرهنگ و هنر و فناوری اطلاعات در دانشکده مهارتی بوشهر و سه دانشکده مهارتی در واحدهای دشتستان، خورموج و گناوه و اجرای طرح پویش در مدرسه مهارت و کارآفرینی بوشهر در جلسه شورای گسترش آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی استان بوشهر تصویب شد.
رابطه نزدیکی میان شکوفایی اقتصادی و نوآوری وجود دارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: رابطه نزدیک و مستقیمی میان شکوفایی اقتصادی و نوآوری وجود دارد. هر کشوری در جهان سریعتر به فناوریهای جدید دست پیدا کند در مراودات بین جوامع دست بالاتر را خواهد داشت و با قرار گرفتن در رتبههای نخست ردهبندی جهانی، مشکلات خود را به سهولت رفع خواهد کرد.
سروش حیدری سنگستانی افزود: هر زمان فناوری ایجاد و به ارکان جامعه تزریق شود، شاهد رشد و ترقی خواهیم بود. دستیابی به فناوریهای نوین، مانا و اثرگذار نیازمند ارتباط منظم و مستمر میان دانشگاه بهعنوان تولیدکننده علم و صنایع بهعنوان متقاضی علوم جدید است. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره این دانشگاه و ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم دانشگاه بوده و در سنوات گذشته و در برهههای زمانی مختلف کشور نیازمند آموزش و سپس پژوهش بود که این دانشگاه به گواه تربیت بسیاری از مدیران کنونی کشور، سربلند از این مرحله عبور کرد.
وی با تأکید بر اینکه دانشجویان امانتهای مردم و انقلاب در دانشگاهها هستند، ادامه داد: اکنون که کشور نیازمند نسل نوآور دانشگاهها است، دانشگاه آزاد اسلامی خود را مقید میداند تا نسل طالب علم کشور را با بالاترین دانش روز و در بالاترین استاندارد علمی، فرهنگی و اجتماعی تربیت کند تا گرهگشای مسائل جامعه بوده و برای خود و دیگران اشتغالزا باشند. شعارهای تعیینشده برای سالهای اخیر توسط رهبر معظم انقلاب سمتوسوی اقتصاد مقاومتی دارد و مسیر اقتصاد مقاومتی از مسیر دانشبنیان عبور میکند. دانشگاه آزاد اسلامی در سنه ۴۰ سالگی خود بهصورت واقعی و عملیاتی در این حوزه ورود کرده است.
راهاندازی دانشکدههای مهارتی بر مبنای نیاز جامعه است
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز با تشریح ماهیت و کارکرد مدارس مهارتی و نیز طرح پویش این مدارس گفت: این مدارس در دو بخش فعالیت دارند. بخش نخست، آکادمیک بوده و در بخش دوم به دنبال پرکردن خلأ میان دانشگاه و صنایع با معرفی دانشجو به صنایع است. در مأموریتهای جدید دانشگاه، در دانشگاه روی صنایع باز بوده و مطالبه ما، حضور دغدغه مند صنایع در دانشگاه است. صنایع در تصمیمات کلان دانشگاه، اجرا و صحت این تصمیمات بسیار مؤثر هستند.
رسول اسکندری بیان کرد: راهاندازی دانشکدههای مهارتی بر مبنای نیاز جامعه و در راستای تحقق نسل سوم و چهارم دانشگاه شکل گرفته و این دانشکدهها سیال عمل کرده و هدف آن تربیت دانشجوی کارآفرین، متخصص و کار بلد است.
به گزارش آنا، در این جلسه علاوه بر حضور سروش حیدری سنگستانی رئیس و رسول اسکندری معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان بوشهر، سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مجامع امور صنفی تولیدی توزیعی و خدماتی استان بوشهر، نماینده معاونت امور بینالملل دانشگاه آزاد اسلامی در استان و رؤسای واحدهای گناوه، دشتستان و دشتی (واحدهای متقاضی تأسیس مدارس) حضور داشتند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/