صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام نقویان در همایش یاس کبود در واحد فیروزکوه:

مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها فکر دانشجویان را تقویت کنند/ سیره ائمه (ع) در توسعه فرهنگ دینی زور و اجبار نبود

حجت الاسلام نقویان از مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها خواست فکر دانشجویان را تقویت کنند، چرا که اگر دانشجو به اهمیت حجاب پی ببرد، خود مشتاقانه به رعایت آن همت می‌کند، در حالی که با زور و اجبار همیشه نتیجه معکوس می‌دهد.
کد خبر : 6654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همایش فرهنگی یاس کبود به مناسبت شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، با حضور حجت الاسلام ناصر نقویان و جمع کثیری از دانشگاهیان و مسئولان شهرستانی در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد.


حجت الاسلام نقویان از جوانان به خصوص دانشجویان، خواست تا خود در باب فضایل فاطمی به تحقیق و تدبر بپردازند و به درک واقعی از سیره عملی ایشان دست یابند.



این استاد حوزه و دانشگاه درک اخلاق فاطمی را امری ضروری برای جامعه اسلامی و شیعی دانست و تاکید کرد: آن حضرت می‌تواند الگوی تمام عیار برای همه بشریت باشد. اینکه حضرت در اوج گرفتاری و مصائب همسایه را از دعا برای رفع گرفتاری‌هایش فراموش نمی‌کند و مشکلات همسایه را بر خود و خانواده خود ترجیح می‌دهد، خیلی مهم و درس آموز است.








سیره ائمه اطهار (ع) در توسعه فرهنگ دینی هیچ گاه زور و اجبار نبوده بلکه دعوت به تفکر و شناخت عمیق از دین اولین و آخرین راه برای پذیرش حقیقت اخلاق الهی توصیه شده است.

نقویان دختران جامعه به خصوص دانشجویان را به حفظ عفت و پاکدامنی در سخت‌ترین شرایط فرا خواند و گفت: هر چه مشکلات بیشتر شود، ارزش گناه نکردن هم بیشتر می‌شود و کسی که برای حفظ پاکدامنی خود به سختی می‌افتد به زودی پاداش این سختی را خواهد گرفت و خدا بهترین ها را به او هدیه خواهد کرد.



وی توجه مسئولان به امر جوانان را مهم‌ترین وظیفه در کشور دانست و از رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی خواست تا با طرح مشکلات جوانان، در رفع این مشکلات پیش قدم شوند.


حجت الاسلام نقویان از مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها خواست فکر دانشجویان را تقویت کنند، چرا که اگر دانشجو به اهمیت حجاب پی ببرد، خود مشتاقانه به رعایت آن همت می‌کند، در حالی که با زور و اجبار همیشه نتیجه معکوس می‌دهد.


وی تاکید کرد: سیره ائمه اطهار (ع) در توسعه فرهنگ دینی هیچ گاه زور و اجبار نبوده بلکه دعوت به تفکر و شناخت عمیق از دین اولین و آخرین راه برای پذیرش حقیقت اخلاق الهی توصیه شده است.



به نظر این استاد، روش‌های سرکوب گرایانه‌‌ همان روشی است که داعش در معرفی دین ارائه کرده است که نتیجه آن ایجاد حس تنفر و انزجار از دین و اسلام است، تا آنجا که یک روزنامه فرانسوی به خود اجازه می‌دهد به پیامبر رحمت و اسوه عالیمان (ص) جسارت کند و این نتیجه معرفی متحجرانه دین و اسلام است.


گفتنی است پیش از سخنان حجت‌الاسلام نقویان، مجید سالاریه، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی واحد فیروزکوه پس از قرائت حدیث شریف کسا و تلاوت قرآن، با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و خوش آمد گویی به میهمانان گفت: حضرت زهرا (س) برای زنان و دختران عالم چه مسلمان و چه غیر مسلمان الگوست، زیرا در سخت‌ترین شرایط ممکن دست از یاری امام و دین خدا نکشید و دفاع از ولایت را بر رفاه و آسایش خود و فرزندانش ترجیح داد.



در ادامه دبیر کانون شعر دانشجویی با قرائت دکلمه‌ای زیبا در وصف دختر پیامبر اکرم (ص) و مصیبت‌های وارده بر ایشان حاضران را تحت تاثیر قرار داد و سپس حجت الاسلام شیخ علی اسفندیاری با روضه خوانی و ذکر مصیبت بانوی فداکار اسلام، خیمه فاطمی را معطر کرد.



در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر اقامه شد و پذیرایی از دانشجویان در فضایی معنوی انجام شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نقویان
ارسال نظر