صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
حسینی خبر داد؛

ارائه لوایح ایجاد سه منطقه آزاد از سوی دولت به مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه لوایح ایجاد سه منطقه آزاد «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس از سوی دولت خبر داد.
کد خبر : 665136

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه سه لایحه تأسیس منطقه آزاد تجاری- صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تأسیس مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در استان‌های خراسان رضوی و مازندران این لوایح تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.


وی درباره ضرورت ارائه این لوایح، اظهار کرد: موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تجاری- صنعتی به لحاظ نقش مؤثر مناطق آزاد در توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات به کشورهای همجوار و آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن در سطح محلی و ملی با رفع محدودیت از مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق مطرح شده است.


معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران نیز در سه محدوده بندر امیرآباد، چیکرود و بندر نوشهر مصوب شده است.


حسینی خاطرنشان‌کرد: شمال‌شرق کشور فاقد منطقه آزاد است و خراسان رضوی به دلیل پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل در خصوص سرمایه‌گذاری‌های عظیم زیربنایی، مرزهای طولانی مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و قرابت‌های موجود در تولیدات صنعتی، تجاری و فرهنگی و قرارگرفتن استان در مسیر ترانزیت ریلی و زمینی کالا به افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه می‌تواند آثار اقتصادی فراوانی به همراه داشته باشد.


حسینی تأکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس - دوغارون که به صورت تجمیعی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود در جلسه علنی و مورخ ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ مصوب و به شورای نگهبان ارجاع شد اما به دلیل ضرورت بازنگری در مفاد لایحه و جلسه مورخ ۸ اسفند سال گذشته هیئت وزیران مقرر شد، لوایح به صورت مجزا به مجلس ارائه شود، لذا سه لایحه یاد شده به مجلس ارائه شد.


انتهای پیام/۴۱۶۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر