صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۵ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

درخشان: مشکلات تیم ملی به سوءمدیریت فدراسیون برمی‌گردد/زنگ خطر برای فوتبال ایران به صدا درآمد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مشکلات تیم ملی به سوءمدیریت فدراسیون برمی‌گردد و تغییر سرمربی هم به ضرر ماست.
کد خبر : 664875

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی گفت: تمام مشکلاتی که تیم ملی کشورمان هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کند به فدراسیون فوتبال بر می‌گردد. متاسفانه این فدراسیون می‌توانست برای بازی‌های تدارکاتی زودتر اقدام کند اما این کار را انجام نداد و در نهایت طولانی‌ترین فیفا دی برای تیم ملی فوتبال کشورمان تنها با یک بازی آن هم با تیم دوم الجزایر به پایان رسید. این شرایط ناشی از مشکلات و سوء مدیریت این فدراسیون است که نتوانست در راه جام جهانی برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی در نظر بگیرد؛ این در حالی است که رقبای تیم ملی هم اکنون سخت در حال تمرین هستند.


وی در مورد تغییر اسکوچیچ عنوان کرد: اسکوچیچ در مرحله مقدماتی برای تیم ملی خوب بود. شرایط تیم ملی با ویلموتس به‌گونه‌ای بود که ما حتی شانس صعود هم نداشتیم. از زمانی که او هدایت تیم ملی را برعهده گرفت شرایط تغییر کرد اما نباید روی ضعف‌های او چشم‌هایمان را ببندیم. در شرایط فعلی هم تغییر سرمربی کار بسیار دشواری است. اول اینکه فدراسیون با بی پولی شدیدی مواجه است و دوم اینکه کدام مربی تراز اول در دنیا هست که الان بدون تیم باشد تا ما بتوانیم با او مذاکره کنیم و هدایت تیم راه به او بسپاریم.


وی بیان کرد: ضمن اینکه من معتقدم اگر فدراسیون فوتبال به دنبال تغییر سرمربی است و پول کافی برای این کار دارد، بهتر از است آن را برای آماده سازی تیم ملی هزینه کند و در این مدت پیش رو تا برگزاری جام جهانی بازی های تدارکاتی خوبی با تیم‌های قدرتمند در نظر بگیرد تغییر سرمربی با توجه به اینکه شناخت زیادی از بازیکنان و فوتبال ایران ندارد و صرفا کار زمان بر است تنها یک فرصت سوزی دوباره برای فدراسیون فوتبال است.


درخشان با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی باید تقویت شود اظهار کرد: قدم بعدی که می تواند به تیم ملی کمک کند تقویت کادر فنی است، مربیان حاضر در تیم ملی همگی از بزرگان فوتبال ایران هستند اما من اعتقاد دارم یک فرد با تجربه تر باید در کنار اسکوچیچ حضور داشته باشد بنابراین فدراسیون فوتبال باید در وهله اول بازی های تدارکاتی مناسب و پس از آن کادر فنی قوی را برای تیم ملی در دستور کار خود قرار دهد.


پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: من بازی های حریفان ایران در جام جهانی را میبینم. ما نباید در باد شکست آمریکا که ۲۰ سال پیش اتفاق افتاد بخوابیم.الان ولز یکی از تیم‌های قدرتمند اروپا محسوب می شود. حریفان ایران بازیکن سازی کردند و شیوه فوتبال ما با آنها کاملاً متفاوت است بنابراین بهتر است از همین امروز برنامه ریزی کنیم و ابزارهای لازم جهت موفقیت تیم ملی در جام جهانی را فراهم کنیم تا در آن تورنومنت حسرت نخوریم.


کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: به نظر من بازی با الجزایر زنگ خطر برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی بود الجزایر با تیم دوم مقابله ما بازی کرد؛ اما شیوه بازی این تیم نشان داد تیم ها همه رشد کرده اند و به نظر می رسد تنها فوتبال ما از لیگ تا تیم ملی دچار هجمه است و رشدی نداشته است. بی‌ثباتی در فدراسیون فوتبال هم سرآمد همه مشکلات فوتبال ایران در سال جام جهانی شده است. تیم‌های بزرگ دنیا یک لحظه متوقف نمی شوند و با سرعت در حال پیشرفت هستند اما ما به جایی رسیدیم که تن و بدن مان می لرزد مبادا بازی با الجزایر لغو شود.


وی با انتقاد از سرپرست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این صحبت‌ها آبروی فوتبال ایران را خدشه‌دار می‌کند. از آن طرف هم تیم دوم الجزایر موفق به شکست تیم ما می‌شود. من فکر می‌کنم اگر با این شرایط در جام جهانی حضور پیدا نکنیم بهتر باشد حداقل اینکه آبروی فوتبال ایران حفظ می شود.


وی در پاسخ به این سوال که ماجدی عنوان کرده به عملکردش در فدراسیون نمره ۱۵ می دهد گفت: این فدراسیون چه کار مفیدی انجام داده یا چه توانایی داشته که بخواهد نمره ۱۵ بگیرد. بهتر است افراد در مورد کارنامه خود کمی منصفانه قضاوت کنند. هر چند که هیچکس عملکرد خود را ضعیف نمی‌داند و یکی از مشکلات همیشگی ما همین موضوع است.


درخشان با اشاره به حضور کی‌روش در تیم ملی عنوان کرد: من نمی‌دانم چرا باید همیشه اسم کی روش در فوتبال ایران مطرح باشد. ما با این سرمربی چه گلی به سرمان زدیم که حالا دوباره بخواهیم او را برای جام جهانی روی نیمکت تیم بنشانیم. با کی‌روش اوت شدیم و هزینه های زیادی هم روی دست فدراسیون فوتبال ماند؛ حالا باز هم به دنبال بازگشت اپ باشیم. ضمن اینکه کی‌روش در تیم هایی هم که حضور داشته عملکرد بسیار ضعیف از خود ارائه داده و من فکر می‌کنم افرادی که به دنبال بازگشت کی‌روش هستند در واقع منافع خود را در آن می بینند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر