صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۲ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

مستأجران: تمدن مرکزی ایران با زاینده‌رود شکل گرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر مطرح کرد: حیات و زندگی و تمدن مرکزی ایران با زاینده‌رود شکل‌گرفته و بدون آن از میان می‌رود.
کد خبر : 664768

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از خمینی‌شهر، سیدجواد ساداتی‌نژاد به نمایندگی از هیئت دولت در سفر به استان اصفهان وارد شهرستان خمینی‌شهر شد و پس از رسیدگی و پاسخگویی به مراجعات مردمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن اجتماعات شهید آوینی این واحد دانشگاهی برگزار شد، شرکت کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در ابتدای این جلسه، ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در سفر به استان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به برکت کمک مالی حضرت امام راحل تشکیل شد و امروز باگذشت ۴۰ سال از تأسیس آن تبدیل به شجره طیبه‌ای شده که خدمات زیادی را به‌نظام اسلامی و انقلاب ازجمله در قالب تربیت نیروی متخصص ارائه کرده است.




بیشتر بخوانید:


آب و زاینده‌رود، حیاتی‌ترین مسئله اصفهان




عبدالرسول مستأجران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر نیز یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان است که در حال حاضر با ۸ هزار دانشجو و ۳۸ هزار فارغ‌التحصیل توانسته است در رتبه‌بندی جهانی سایمگو سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۶۶۲ دوم جهان قرار گیرد.


وی افزود: در حوزه فناوری نیز مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر جزء مراکز رشد فعال استان اصفهان و دارای بیش از ۲۵ شرکت دانش‌بنیان، واحد و هسته فناور است.


مستأجران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نماینده عالی دولت در سفر به شهرستان خمینی‌شهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باوجود افتخارات فراوان و حضور فعال در عرصه‌های مختلف نظام مقدس اسلامی امروز در اثر برخی محدودیت‌های اعمال‌شده درگذشته، دچار معضلاتی است که لازم است موردتوجه دولت قرار گیرد.



وی بهره‌مند نشدن کارکنان این دانشگاه در سهام عدالت و تنگناهای مالی را ازجمله این معضلات برشمرد و گفت: لازم است در دولت و مجلس انقلابی نسبت به تخصیص سهام عدالت برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تمهیدات لازم اندیشیده شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر مطالبه همگانی مردم و مسئولان استان اصفهان را جریان دائمی آب در زاینده‌رود عنوان کرد و گفت: برقراری جریان دائمی آب در زاینده‌رود مطالبه علمی و تخصصی و بر مبنای واقعیت‌های حوضه زاینده‌رود است.


مستأجران تأکید کرد: حیات و زندگی و تمدن مرکزی ایران با زاینده‌رود شکل‌گرفته و بدون آن از میان می‌رود، بنابراین چنانچه رودخانه زنده نماند دیر یا زود باید با کل حوزه تمدنی این منطقه خداحافظی کرد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر