صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

استراتژی های تولید محتوای سایت

استراتژی های تولید محتوای سایت برنامه‌های تولید و انتشار محتوا برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار هستند. تولید محتوای سایت به شکل‌های مختلف مثل نوشتن پست‌های متنی، محتوای ویدئویی و گرافیکی و ایجاد پادکست و تولید محتوای صوتی انجام می‌شود.
کد خبر : 664750

به گزارش خبرگزاری آنا، استراتژی های تولید محتوای سایت برنامه‌های تولید و انتشار محتوا برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار هستند. تولید محتوای سایت به شکل‌های مختلف مثل نوشتن پست‌های متنی، محتوای ویدئویی و گرافیکی و ایجاد پادکست و تولید محتوای صوتی انجام می‌شود. در استراتژی تولید محتوا راهکارهایی که شانس بیشتری برای جذب مخاطبان هدف یک کسب‌وکار دارند شناسایی شده و برنامه‌ای برای انتشار منظم محتوای ارزشمند و جذاب برای کاربران تدوین می‌شود. در ادامه این مطلب ایده پویا همراه ما باشید تا با اهمیت تولید محتوا در وب سایت ها و استراتژی های آن بیشتر آشنا شوید.


اهمیت تولید محتوا در طراحی وب سایت ها


طراحی سایت شرکتی وب سایت‌ها یکی از مهم‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ هستند که در مراحل آگاهی، تحقیق و تصمیم‌گیری، و تجربه برند مشتریان نقشی کلیدی دارند. کسب‌وکارها از وب سایت ها برای جذب بازدیدکنندگان جدید، ایجاد سرنخ‌های فروش و درگیر کردن مخاطبان در هر مرحله‌ای از قیف فروش استفاده می‌کنند. استراتژی های تولید محتوا به آنها امکان می‌دهد با داشتن درک مناسب از مخاطبان و ویژگی‌های آنها، محتوای مناسب و موثر بر هر کدام از مراحل سفر مشتری تولید کنند.


کاربران اینترنتی وقتی نیاز یا مشکلی دارند از موتورهای جستجو برای پیدا کردن راهکار استفاده می‌کنند. اهمیت تولید محتوای طراحی سایت در پاسخگویی به این نیازها و جذب کاربران گوگل و موتورهای جستجو است. وب سایت‌ها با تولید محتوا بازدیدکنندگان را به مشاهده بخش‌های دیگر سایت و بررسی خدمات آن ترغیب می‌کنند.


اما برای اینکه محتوا کار کند و با مخاطب ارتباط برقرار کند، لازم است با توجه به ویژگی‌های مخاطب یا پرسونای خریدار تولید و طراحی شود. اهمیت استراتژی محتوا در هدفمند ساختن تولید و انتشار محتوا و قابلیت ارزیابی و اندازه‌گیری نتایج این فعالیت است.



معرفی استراتژی های تولید محتوای وب سایت


انواع مختلفی از محتوا در وب سایت‌ها ارائه می‌شود. برای مثل محتوای متنی به تنهایی شامل چندین دسته زیرگروه مثل پست‌های وبلاگی، رپورتاژ، راهنماها یا دستورالعمل‌ها، معرفی طراحی سایت کامل موضوعات، و حتی پست‌های متنی یا کپشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود. به همین ترتیب انواع گوناگونی از محتوای تصویری مثل اینفوگرافیک، عکس، اسلایدشو، محتوای تصویری شبکه‌های اجتماعی و غیره وجود دارد.


استراتژی‌های تولید محتوا با تحقیق و شناسایی ویژگی‌ها و علاقه‌های مخاطبان، کاربردی‌ترین و موثرترین انواع محتوا را شناسایی می‌کند که برای یک دسته شرکت طراحی سایت یا گروه مشخص از مخاطبان که مشتریان بالقوه کسب‌وکار هستند جذابیت بیشتری دارند.


استراتژی های تولید محتوای وب سایت برای شناسایی مخاطبان از تحقیق کلمات کلیدی و تحقیقات بازار استفاده می‌کنند. در ادامه بعضی از عواملی که در استراتژی های تولید محتوای سایت اهمیت زیادی دارند را مشاهده می‌کنید.


شناسایی مخاطب


شرکت طراحی سایت ایده پویا صاحبان کسب‌وکار به خوبی با مشتریان خود آشنایی دارند و ویژگی‌های آنها را می‌شناسند. اولین قدم در طراحی استراتژی های تولید محتوای سایت شناسایی مخاطب و ترسیم پرسونای خریدار است. این پرسونا یک شخصیت فرضی است که ویژگی‌های بخش عمده مشتریان یک کسب‌وکار را نمایندگی می‌کند. در ترسیم پرسونای خریدار ویژگی‌های مختلفی دخیل هستند که بعضی از آنها را در ادامه مشاهده می‌کنید:



  • سن و سال

  • جنسیت

  • سطح تحصیلات

  • موقعیت اجتماعی

  • لحن یا زبان مورد استفاده


ممکن است یک کسب‌وکار به چندین گروه از مشتریان خدمات ارائه بدهد که در این صورت لازم است برای تمام این گروه‌های پرسونا تعریف شود و تولید محتوا برای برقراری ارتباط با آنها انجام بشود.


هدف تولید محتوا


برای مشخص کردن هدف تولید محتوا به سادگی کافی است برای خود مشخص کنید که قرار است محتوا چه مشکلی را برای چه مخاطبی حل کند؟ مشتریان به دنبال کالا یا محصولات نیستند بلکه به دنبال بر طرف کردن نیازهای خود هستند. کسب‌وکارها فقط از طریق شناسایی این نیازها می‌توانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند. در این مرحله استراتژی محتوا برای تولید محتوا هدف تعیین می‌کند و این هدف چیزی جز پاسخگویی به یک مشکل مشخص طراحی سایت نیست.


در این مرحله لازم است چیزی که باعث می‌شود یک کسب‌وکار منحصربه‌فرد باشد مشخص شود. برای مثال ممکن است خدمات نصب رایگان یا تحویل در محل مشتری باعث تمایز یک کسب‌وکار از رقبا بشود. با در نظر گرفتن این ویژگی متمایز، تولید محتوا تلاش می‌کند آن را به بهترین شکل به مشتریان معرفی کند.


تعیین نوع محتوا


شرکت تولید محتوای سایت ، همان طور که پیشتر اشاره شد انواع گوناگونی از محتوای وب و سایت وجود دارد که با توجه به پرسونای مخاطب، مرحله‌ای که مشتری در آن قرار دارد، و هدف تولید محتوا امکان استفاده از آنها وجود دارد. برای مثال در مرحله آگاهی‌رسانی به مشتریان در مورد راهکارهای کسب‌وکار، تولید محتوای متنی کارایی بالایی دارد. اما در مرحله تصمیم‌گیری و انتخاب تولید محتوای تصویری و ویدئویی از محصول یا خدمات اهمیت بیشتری دارد چرا که مشتریان در این مرحله می‌خواهند ببینند چه محصولی را می‌توانند خریداری کنند.


تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت


سایت یک کسب‌وکار با پوشش دادن موضوعات مرتبط با صنف یا صنعتی که کسب‌وکار در آن فعالیت می‌کند مشتریان و کاربران را هدف قرار می‌دهد. تحقیق کلمات کلیدی مرحله اول طراحی استراتژی های تولید محتوای سایت است که از طریق آن موضوعات مورد علاقه کاربران شناسایی شده و تولید محتوا مطابق با آنها انجام می‌شود. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی در دسترس سایت ها قرار دارد که میزان جستجوی کلمات کلیدی، هزینه‌های تبلیغات دیجیتال روی آنها و موارد تاثیرگذار دیگر از طریق آنها شناسایی می‌شوند.


تولید و انتشار محتوای سایت


طراحی منو سایت در نهایت لازم است مشخص شود که چه فرد یا افرادی قرار است محتوای سایت را تولید کنند و چه زمانی این محتوا روی سایت منتشر بشود. برنامه ریزی برای تولید محتوای منظم یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی تولید محتوا است که با استفاده از تقویم‌های محتوا انجام می‌شود.



سئو بهینه سازی سایت


در این مطلب از ایده پویا سئو و بهینه سازی استراتژی های تولید محتوای سایت به صورت خلاصه معرفی و مرور شد. تولید محتوای وب سایت یک فعالیت کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه است که در بلند مدت نتایج شگفت‌انگیزی برای کسب‌وکارها دارد. استراتژی های تولید محتوا به کسب‌وکارها امکان می‌دهند فعالیت تولید محتوا را به صورتی هدفمند دنبال کرده و به نتایج مشخصی که برای آن در نظر گرفته‌اند برسند.


ایده پویا یکی از معتبرترین شرکت‌های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ است که به مشتریان خدمات توسعه سایت و تولید محتوای متمایز و منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد. ایده پویا در طول ۱۵ سال فعالیت خود توانسته بعضی از بهترین برندها و کسب‌وکارها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند. اگر به دنبال طراحی سایت با هدف افزایش مشتریان و مخاطبان کسب‌وکار خود هستید، برای مشاوره در مورد راهکارهای دیجیتال مارکتینگ ایده پویا با ما تماس بگیرید.


انتهای پیام/۴۱۲۹/ر

انتهای پیام/

ارسال نظر