نبود رگولاتور حمل و نقل، چالش جدی دانشبنیانهای حوزه لجستیک
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، لطفعلی خوشنفس در همایش روز اینترنت اشیا در شهر هوشمند که صبح امروز در ساختمان ستاره ونک همراه اول برگزار شد، اظهار کرد: در اکوسیستم دانشبنیان وقتی به نقطهای که حمایتی را از سمت نهادهای دولتی دریافت نمیکنیم فعالیت خود را متوقف نکرده بلکه مسیر جدیدی را برای جلب نظر بیشتر مردم انتخاب میکنیم.
وی افزود: قطعا اکثر فعالان صنعت فناوری اطلاعات خلاقیت را دارای اولویت نسبت به حمایتهای دولتی میدانند. این شرکت در زمینه حملونقل و لجستیک هوشمند فعال است و باتوجه به اینکه حمل و نقل عمومی در سراسر دنیا به سمت هوشمندسازی میرود میکوشیم الگوی مطلوبی برای این حوزه ارائه داده و سرویسهای آن را بهدست مردم برسانیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت پایلا بیان کرد: صرفهجویی سوخت، کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد شبکه ارتباطی با پهنباند بالا از جمله دستاوردهای این شرکت پس از ارائه سرویسهای ویژه حمل و نقل است.
خوشنفس عنوان کرد: شرکتهای فعال در صنعت آیسیتی با چالشهای جدی مواجه هستند و از جمله این موارد میتوان به نبود رگولاتور در بخش حمل و نقل درون و برون شهری، عدم هماهنگی بین دستگاههای ذینفع، نیاز به امکانات مالی برای حمایت از شرکتها و نبود طرح جامع و متولی فعال در زمینه مذکور اشاره کرد. در واقع وقت و انرژی بسیار زیادی از شرکتهای دانشبنیان صرفا در ارتباط با نهادهای دولتی و برای کسب مجوز تلف میشود.
وی خاطرنشان کرد: معماری کلان برای حوزه حمل و نقل در دستگاههای دولتی وجود ندارد و به جرات میتوان گفت اگر فشار برخی نهادها وجود نداشته باشد حتی سازمانهایی که به طور مستقیم در حوزه لجستیک ماموریت دارند وظایف خود را انجام نمیدهند. به نظر بنده پیش از ورود به هر کسب و کار باید چالشهای حوزه تخصصی به طور دقیق بررسی و میزان و مدت سوددهی را در نظر گرفتن بررسی شود. بدون شک محصول ایرانی که دارای رتبهبندی جهانی باشد میتواند مورد استفاده مردم قرار گیرد لذا فرهنگسازی مطلوب برای شناخت دستاوردهای بومی میتواند زمینه موفقیت دانشبنیانها را فراهم کند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/