صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مخبر: صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود / برنامه ریزی برای تولید پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیازهای داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.
کد خبر : 664436

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، جلسه بررسی راهکارهای توسعه زنجیره صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش عصر امروز(سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.


محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه ایران در صنعت نساجی و تولید کیف و کفش گفت: این صنعت در گذشته صاحب بازار بین المللی بود که متأسفانه سهم زیادی از این ظرفیت و توانمندی دچار آسیب شده و بخشی از بازارها از دست رفته است.


معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تلاش مجدانه برای احیاء و شکوفایی صنعت پوشاک، چرم، کیف و کفش در کشور تأکید کرد و از رؤسا، نمایندگان و مدیران اتحادیه ها و انجمن های صنایع مرتبط خواست برنامه توسعه ای خود را با رویکرد صادرات و تأمین نیازهای داخل تدوین و به دولت ارائه دهند.


مخبر همچنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه صنایع نساجی، کیف و کفش باید قیمت و کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید بتوانیم با ایجاد رقابت سالم زمینه توسعه و شکوفایی این صنایع را در کشور فراهم کنیم.


معاون اول رییس جمهور از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست نوسازی ماشین آلات این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد و موانع پیش روی سرمایه گذاری را برطرف کند.


مخبر در ادامه با اشاره به برخی گلایه های خانواده ها و شهروندان کشور مبنی بر کمبود پوشاک و لباس هایی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از اتحادیه ها، انجمن ها و تولیدکنندگان خواست در طراحی، دوخت و تولید محصولات، این موضوع را مدنظر قرار دهند.


معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه ایران با پانزده کشور همسایگی دارد و بازاری در حدود ۴۰۰ میلیون نفر در کشورهای اطراف ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور به گونه ای است که اگر تولیدکنندگان، اتحادیه ها و انجمن ها با هم هماهنگ شوند، قادر خواهند بود علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، بخش زیادی از بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار گیرند.


مخبر از نمایندگان و مدیران انجمن ها و اتحادیه ها خواست جلسات و کارگروه هایی را تشکیل دهند و ضمن همفکری و تبادل نظر، مهمترین مطالبات، دغدغه ها و نیازهای خود را اعلام کنند تا دولت بتواند برنامه ریزی مناسب و لازم را برای رونق و شکوفایی این صنایع انجام دهد.


در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند، مدیران، رؤسا و نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های پوشاک، کیف، چرم و کفش هر کدام در سخنانی گزارشی از وضعیت کار خود ارائه کردند و به تشریح مهم ترین موانع، دغدغه ها و مطالبات پرداختند.


مسایل گمرکی، نوسان در قیمت مواد اولیه و ارز، کمبود سرمایه در گردش، قاچاق، سیاست گذاری های غلط، به روز نبودن ماشین آلات، موانع مالیاتی و عدم آموزش مناسب نیروی انسانی در دانشگاه ها و موانع پیش روی صدور پروانه کسب از مهمترین مسایل و دغدغه های نمایندگان صنایع نساجی، کیف، چرم و کفش بود که در این جلسه مطرح شد.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر