صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۸ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

حسینی: اعزام زمینی عتبات روزانه تا ۲۵۰۰ نفر با طرف عراقی موافقت شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر اعزام زمینی روزانه ۲۵۰۰ نفر مورد موافقت قرار گرفته است با وزیر کشور صحبت‌هایی را مطرح کردیم و بر موضوع اعزام‌ها تحت نظارت سازمان حج و زیارت و با مهر تائید سازمان تأکید کردیم تا مشکلی در خصوص سلامت، امنیت و عزت زائرانمان ایجاد نشود.
کد خبر : 664231

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق که در رأس هیئتی به ایران سفر کرده، امروز با حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.


طرفین در این نشست صمیمانه بر گسترش روابط در حوزه زیارت و تسهیل امور زائران و همچنین انعقاد یک یادداشت تفاهم‌نامه مشترک برای حل مشکلات و دغدغه‌های زائران تأکید کردند.


حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست سازمان‌دهی زائران برای تشرف به عتبات عالیات و سوریه را یکی از وظایف سازمان حج و زیارت دانست و تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا و تعطیلی موقت سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، حدود یک‌میلیون نفر را به عتبات عالیات اعزام می‌کردیم که این تعداد زائر به‌غیراز زائران اربعین حسینی بوده است.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گشایش مرزهای هوایی از سال گذشته و بعد از کاهش کرونا و همچنین بازگشایی مرزهای زمینی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با موافقت در تردد زائران از مرزهای زمینی که هفته گذشته و بعد از حضور وزیر کشور عراق و دیدار با وزیر کشور ایران صورت گرفت، شاهد استقبال متقاضیان تشرف به عتبات عالیات باشیم و تعداد زائران همانند گذشته افزایش داشته باشد.


به گفته حسینی، حدود ۲۶۰۰ دفتر زیارتی در ۷۰۰ شهر ایران کار سازمان‌دهی و اعزام زائران را مطابق قانون و تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام می‌دهند.


وی افزود: علاوه بر دفاتر زیارتی، برخی کاروان‌های آزاد نیز به اعزام زوار مبادرت می‌کنند که به دنبال سازمان‌دهی این کاروان‌ها هستیم تا این افراد نیز به‌صورت قانونمند به فعالیت بپردازند.


رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه اعزام تحت نظارت قانون موجب کاهش بروز مشکلات می‌شود، گفت: درخواست داریم کاروان‌ها و دسته‌هایی که قصد عزیمت به زیارت عتبات عالیات را دارند فقط با مانیفستی که مورد تائید سازمان حج و زیارت است پذیرش شوند چراکه هم امکان نظارت مناسب و ارائه خدمات درخورشان برای آن‌ها فراهم می‌شود و هم اینکه موضوع سلامت و تست کرونا نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.


حسینی با بیان اینکه هنوز باید به دستورالعمل‌های کرونا توجه کرد گفت: قطعاً اگر اعزام زائران در چارچوب و مانیفست مشخص صورت بگیرد موضوع سلامت، واکسیناسیون و تست کرونا برای ما سهل‌تر خواهد بود و از دغدغه ما و همچنین کشور میزبان می‌کاهد.


وی افزود: در خصوص اعزام‌های زمینی که در حال حاضر اعزام روزانه ۲۵۰۰ نفر مورد موافقت قرار گرفته است با وزیر کشور صحبت‌هایی را مطرح کردیم و بر موضوع اعزام‌ها تحت نظارت سازمان حج و زیارت و با مهر تائید سازمان تأکید کردیم تا مشکلی در خصوص سلامت، امنیت و عزت زائرانمان ایجاد نشود.


رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: باید تمهیدات مناسبی برای اعزام زائران از مرزهای زمینی اندیشیده شود چراکه طبق موضوعات اعلام شده این روند اعزام‌ها به ۱۵ هزار نفر خواهد رسید که بی‌شک در ایام اربعین نیز تعداد قابل‌توجهی از عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.


وی همچنین از وزیر فرهنگ و گردشگری عراق خواست تا موضوعاتی همانند تسهیل برای همراه داشتن داروهای دارای نسخه زائران، افزایش اعتبار پی سی آر از ۱۰ روز به مدت زمان طولانی‌تر، بیمه زائران و انعقاد قرارداد با شرکت بیمه‌گذار داخلی هر کشور، تسهیل در ورود داروهای ایرانی برای مصرف در مطب‌ها و کلینیک‌ها و تسهیل در امور راه‌اندازی کلینیک‌ها به‌ویژه در ایام اربعین حسینی مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر