صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

غریب آبادی: آماده پیگیری شکایات ایرانیان خارج از کشور هستیم

پیگیری درخواست‌های مردمی، یک اقدام حقوق بشری استمعاون امور بین‌الملل قوه قضائیه آمادگی معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات ایرانیان خارج از کشور، اتباع خارجی و ایرانیانی که بخشی از پرونده‌های آنان مستلزم پیگیری از کشورهای دیگر است را با همکاری اداره کل ارتباطات مردمی اعلام کرد.
کد خبر : 664189

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضا، روز دوشنبه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و ضمن دیدار و گفتگو به بررسی پرونده مراجعه‌کنندگان پرداخت.


غریب آبادی، فعالیت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه را اقدامی حقوق بشری خواند و گفت: «ماهیت قضایی پیگیری درخواست‌های مردمی خود یک اقدام حقوق بشری است.»


معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به مراجعات مردمی به ستاد حقوق بشر، اظهار کرد «اگر مراجعاتی باشد که احتمال تضییع حق داده شود، ما پیگیری ویژه‌ای با واحدهای قضایی مختلف درباره آن انجام می‌دهیم.»


غریب آبادی همچنین آمادگی معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر برای رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات ایرانیان خارج از کشور، اتباع خارجی و ایرانیانی که بخشی از پرونده‌های آنان مستلزم پیگیری از کشورهای دیگر است را با همکاری اداره کل ارتباطات مردمی اعلام کرد.


وی بیان کرد که معاونت بین‌الملل در سال ۱۴۰۰ روزانه ۵ تا ۶ عدد نیابت قضایی به کشورهای دیگر فرستاده و یا برای ۷ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور یا ایرانیان داخل کشور در پرونده‎هایی که طرف آن در خارج از کشور حضور داشت، ۲۰ هزار مکاتبه و پیگیری داشته است.


به گفته وی، فعالیت‌های دفتر ارتباطات مردمی و سازوکار رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی، نقطه قوت نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران است که در واقع، نشان مردمی بودن آن است.


معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه همچنین گفت «نظام قضائی ما کانال‌های خدمات‌رسانی متعددی را ایجاد کرده است که باید هرچه بیشتر به افکار عمومی داخلی و مجامع بین‌المللی معرفی و شناسانده شوند، ضمن این‌که سازوکارهای خدمات‌رسانی متعدد قوه قضائیه می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها و نظام‌های قضائی باشد.»


انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر